Skithögt pip från hörlurarna när jag lyssnade på musik

Permalänk

Skithögt pip från hörlurarna när jag lyssnade på musik

Hej, jag satt precis och lyssnade lite på spotify men mina Sennheiser HD25-1 II genom mitt Xonar Essence STX som jag alltid brukar göra. Men plötsligt så pep det till högt som fan så jag trodde jag skulle bli döv eller något. Det lät som när man har tinitus bara 5 ggr högre. Jag startade om datorn och nu funkar det som vanligt igen. Men! Jag är rädd för att det kan hända igen, så vad kan vara problemet? Vågar inte lyssna längre. :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Braxfanskap:

Hej, jag satt precis och lyssnade lite på spotify men mina Sennheiser HD25-1 II genom mitt Xonar Essence STX som jag alltid brukar göra. Men plötsligt så pep det till högt som fan så jag trodde jag skulle bli döv eller något. Det lät som när man har tinitus bara 5 ggr högre. Jag startade om datorn och nu funkar det som vanligt igen. Men! Jag är rädd för att det kan hända igen, så vad kan vara problemet? Vågar inte lyssna längre. :S

Exakt samma sak har hänt mig med mitt STX, ungefär 6 ggr totalt på ~3 år.. Vad som orsakar detta vet jag ej. Men det slutade sen jag bytte moderkort och uppdaterade drivarna. Det slutar pipa om man växlar utgång eller bitrate i Xonar Control Center för mig.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Skrivet av roxkz:

Det slutar pipa om man växlar utgång eller bitrate i Xonar Control Center för mig.

Vad ändrar du från, och till vad?

Tack för ditt svar, riktigt konstigt problem. Nu kan jag slappna av i ett halvår till iaf. ^^