Tillverka egen förlängningskabel 24 Pin/ 8 Pin / 6 Pin

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Tillverka egen förlängningskabel 24 Pin/ 8 Pin / 6 Pin

Hej jag har funderat på att tillverka en egen förlängningskabel till moderkortet 24 pin samt en 8 och 6 Pin till grafikkortet. Det problem jag har mött är att jag inte hittar några kablar samt hon kontakter för att kunna göra detta. hoppas jag skriver i rätt forum och att det finns någon som kan ge förslag på var jag kan köpa hon kontakter samt kablar till strömmen. eller en sida där jag kan hitta allt, så man slipper beställa från fler sidor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Staffanstorp
Registrerad
Maj 2011

Här har du en sida som har en sida som har de mesta som du lär behöva desutom till ett rimligt pris.

www.E22.biz

Lycka till och lägg upp bilder på hur de går!

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Tackar!

Denna sida hittade jag allt stort tack! dock hur är sleevingen den ser inte så fin ut har du testat? är den slapp alltså mycket luft emellan om man inte spänner eller sitter den tight på 18 AWG kabel? ingen svensk återförsäljare som säljer? gör gärna en bygglogg när jag fått alla delar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Staffanstorp
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av puytten:

Denna sida hittade jag allt stort tack! dock hur är sleevingen den ser inte så fin ut har du testat? är den slapp alltså mycket luft emellan om man inte spänner eller sitter den tight på 18 AWG kabel? ingen svensk återförsäljare som säljer? gör gärna en bygglogg när jag fått alla delar!

Va bra, Jag har inte testat deras sleeving men har hört att de är bra kvalite på den men som sagt bara vad jag har hört. Antar att du vet var man handlar den bästa sleeven i branchen. www.mdpc-x.com/

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Jo det gör jag! kanske är lika bra att ta två beställningar! så man vet att man får fina sleeves!