Permalänk
Medlem

ZOWIE möss

Behöver hjälp med att hitta en ny mus..

Spelade under en längre tid med en ZOWIE EC2 Black v1 och gillade den verkligen framtill att den gick sönder.

Köpte då en ZOWIE EC2 eVo CL och tyvärr så var den inte alls lika bra då den hade betydligt lägre malfunctioning speed än v1 och jag spelar med riktigt låg sens, och har alltid gjort, så när jag gjorde snabba rörelser så flippade sensorn ur totalt.

Först trodde jag att det var något fel med musen, så jag skickade tillbaka den för en ny men den hade exakt samma problem. Har testat en ZOWIE EC1 eVo Black och även den hade samma problem om än lite bättre än CL. Googlat lite och fick reda på att ZOWIE bytt tillverkare av sensorn till v2 (och CL) och att det är sen dess dom har blivit sämre.

Har tittat på ZOWIE FK och AM och båda skulle nog passa mig bra om dom klarar snabba rörelser bättre än EC eVo mössen, men har inte lust att beställa dom bara för att ev. skicka tillbaka dom, så undrar om någon har testat dom och vet om dom klarar snabba rörelser bättre än EC eVo?

Kan ju tillägga att varför jag inte vill köpa en ny ZOWIE EC2 v1 är för att jag inte vill ha prediction, men kanske är illa tvungen.

Permalänk
Medlem

TLDR;
Någon som vet om ZOWIE FK och ZOWIE AM klarar snabba rörelser (högre malfunctioning speed) än ZOWIE EC eVo (& CL)?

min EC2 v1 gick sönder och behöver en ny mus, och vill ha en med Avago 3090 som sensor. Den ska helst vara medium/small och ha låg LOD.

Permalänk
Medlem

Blir en SteelSeries Kana v2, så en admin/mod kan låsa tråden!