Hjälp med mic inställningar - Plantronics Gamecom 780

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Bromölla
Registrerad
Dec 2012

Hjälp med mic inställningar - Plantronics Gamecom 780

Tja, fick hem mitt Plantronics Gamecom 780 idag, älskar verkligen hur det sitter på huvudet och ljudet är kanon.
Men, mikrofonen drar upp väldigt mycket bakgrundsljud och låter en del, på reviews på youtube och så tyckte jag den lät bättre än den gör i min dator. Finns det på något vis jag kan ändra inställningarna på det för att det ska bli bättre? Vill liksom inte att mikrofonen ska dra upp så mycket bakgrundsljud, kunde liksom höra min mamma och hennes sambo sitta och prata i vardags rummet genom min mikrofon och det är ca 20 meter ifrån mitt rum.
Hoppas ni kan hjälpa mig, tack.

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012

Sätt micen närmare till din mun så att den inte måste dra upp ljudet så mycket.
Håller du redan på att svälja micen så finns det mjukvaror till ljudkort men det är ju en extra investering och de funkar oftast inte awesome.

Det är väldigt lite man kan göra för att reducera bakgrundsljud annars. Det är mjukvara som funkar sådär och sen finns det riktiga noice canceling system med flera micar men det blir jobbigt att sätta upp något eftermarknads system.

Asus ROG Xonar Phoebus kan göra det med hårdvara men 1400kr för ett headset som kostar 450kr, eh...

Tyvärr är det inte mycket du kan göra förutom att testa att sätta micen närmare munnen så du kan dra ner ljudet i Windows på den.

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN