oseriös säljare !!

Permalänk
Medlem

oseriös säljare !!

Tjena

vet inte om detta är i rätt del av forumet är de fel så får admin lägga där tråden ska vara

den 14-06-03 så köpte jag ett moderkort här på marknaden betala in pengarna till hans konto
och nu 17 dagar senare så jag har inte fått nåt moderkort:(

jag har försökt att ta kontakt med säljare utan fram gång, har försökt få ta på han via mail och här på SweC men han svarar inte...

De handlar inte om en stor summa pengar 265 kr moderkort heter : Gigabyte GA-MA785GT-UD3H (AM3) om nån undrar.

Hur ska jag gå till väga ?
känns ganska segt,
han jag ''köpte'' moderkort av har varit medlem sen 2003

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Tyvärr vet jag inte hur du ska gå vidarte men du borde ändra rubriken till "Oseriös säljare".

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Tråkigt. Tyvärr vet jag inte hur du ska gå vidarte men du borde ändra rubriken till "Oseriös säljare".

jag har ändrat det nu tack=)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem

Har du nån kontakt med säljaren? Har han gått under jorden så gör en polisanmälan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av nobleman:

Tjena

vet inte om detta är i rätt del av forumet är de fel så får admin lägga där tråden ska vara

den 14-06-03 så köpte jag ett moderkort här på marknaden betala in pengarna till hans konto
och nu 17 dagar senare så jag har inte fått nåt moderkort:(

jag har försökt att ta kontakt med säljare utan fram gång, har försökt få ta på han via mail och här på SweC men han svarar inte...

De handlar inte om en stor summa pengar 265 kr moderkort heter : Gigabyte GA-MA785GT-UD3H (AM3) om nån undrar.

Hur ska jag gå till väga ?
känns ganska segt,
han jag ''köpte'' moderkort av har varit medlem sen 2003

oseriösa köpare ? står ju klart och tydligt på denna sida att inte betala in pengar till nån du inte känner.
många bäckar små eller att personen är sjuk/glömt bort, har du inget telefonnummer

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du nån kontakt med säljaren? Har han gått under jorden så gör en polisanmälan.

jag får inte tag på han bara.
jag har skrivit 2-3 gånger till han här på SweC men inget svar

Okej de ska jag göra !!!!

Skrivet av jonatan80:

oseriösa köpare ? står ju klart och tydligt på denna sida att inte betala in pengar till nån du inte känner.
många bäckar små eller att personen är sjuk/glömt bort, har du inget telefonnummer

har köpt mycket här och aldrig haft problem men men

Permalänk
Rekordmedlem

Har användaren varit aktiv på forumet efter att du försökt kontakta honom ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har användaren varit aktiv på forumet efter att du försökt kontakta honom ?

han har varit in loggad under denna tiden när jag har försökt nå han

Permalänk
Medlem

Glöm inte polisanmäla. Även om polisen inte kommer göra något, som vanligt. Så är det viktigt att göra det för statistikens skull samt personen i fråga som lurade dig kanske får en tankeställare.

Om du nu absolut inte får tag på säljaren.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av nobleman:

Tjena

vet inte om detta är i rätt del av forumet är de fel så får admin lägga där tråden ska vara

den 14-06-03 så köpte jag ett moderkort här på marknaden betala in pengarna till hans konto
och nu 17 dagar senare så jag har inte fått nåt moderkort:(

jag har försökt att ta kontakt med säljare utan fram gång, har försökt få ta på han via mail och här på SweC men han svarar inte...

De handlar inte om en stor summa pengar 265 kr moderkort heter : Gigabyte GA-MA785GT-UD3H (AM3) om nån undrar.

Hur ska jag gå till väga ?
känns ganska segt,
han jag ''köpte'' moderkort av har varit medlem sen 2003

Kontakta redaktionen så kan du få hans konto banlyst o även så hjälper de med ip-loggar osv skriv till en Admin så löser de nog detta åt dig iaf med så mycket hjälp de kan ge ut!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

oseriösa köpare ? står ju klart och tydligt på denna sida att inte betala in pengar till nån du inte känner.
många bäckar små eller att personen är sjuk/glömt bort, har du inget telefonnummer

Nu är det ju dock så att nästan alla köp sker som så att köparen betalar innan säljaren skickar varan. Så har det varit i alla tider och kommer nog fortsätta vara.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag skulle avvakta ett tag till. Då han "bara" lurade dig på 265kr. Att hans konto är från 2003 funkar som en säkerhet och att han skulle "slösat" det på 265kr känns dumt. Fast det är bara spekulationer även om dom känns troliga i mitt huvud iaf.

Edit: Såg nu att han varit aktiv, då känns min teori svagare.

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad & låst*

Tråkigt att affären inte har gått som förväntad, låser tråden i förebyggande syfte. Har man blivit lurad på marknaden bör man polisanmäla och kontakta Sweclockers.
http://www.sweclockers.com/kontakt

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...