Corsair Vengeance M60 firmware fel! Hjälp någon!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

Corsair Vengeance M60 firmware fel! Hjälp någon!

Hei

Har en Corsair Vengeance M60 FPS mus, den har fungerat klockren men var lite orolig innan jag köpte den då den inte fått så bra betyg på recensioner osv.

Kunde inte förstå varför förens ungefär 30 minuter sedan. Har flyttat datorn och när jag skulle starta upp den så ville inte musen fungera. Använde mig av en annan mus och googlade fram att man måste installera om programvaran på ett visst sett.

För att göra detta skulle man enligt en guide högerklicka på KBG BOOTLOADER som jag inte har en aning om vart det ligger eller vad det är. Har försökt googla mig fram till ett svar men kan inte hitta något.

Så frågan är hur gör man för att hitta KBD BOOTLOADER och var är det?

Guiden:

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=104856

P.S Detta verkar vara ett problem som finns även till tangentbord, kan vara en varning för dem som har tänkte köpa Corsair produkter i framtiden.

Tacksam för snabbt svar!

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Lixonski:

Hei

Har en Corsair Vengeance M60 FPS mus, den har fungerat klockren men var lite orolig innan jag köpte den då den inte fått så bra betyg på recensioner osv.

Kunde inte förstå varför förens ungefär 30 minuter sedan. Har flyttat datorn och när jag skulle starta upp den så ville inte musen fungera. Använde mig av en annan mus och googlade fram att man måste installera om programvaran på ett visst sett.

För att göra detta skulle man enligt en guide högerklicka på KBG BOOTLOADER som jag inte har en aning om vart det ligger eller vad det är. Har försökt googla mig fram till ett svar men kan inte hitta något.

Så frågan är hur gör man för att hitta KBD BOOTLOADER och var är det?

Guiden:

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=104856

P.S Detta verkar vara ett problem som finns även till tangentbord, kan vara en varning för dem som har tänkte köpa Corsair produkter i framtiden.

Tacksam för snabbt svar!

Det låter som att när felet de skriver om där har inträffat så ska det finnas en enhet i device manager som heter "KBD BOOT LOADER". ("KBD" låter ju som förkortning av "keyboard" men de verkar ju mena att det står så även för den där musen...)
Om det inte gör det så låter det som att du har stött på något annat fel.

(Att ditt problem uppstod efter att du flyttat datorn får mig att fundera om du helt enkelt kopplat in musen i en annan usb-port och att drivrutinerna av en eller annan anledning inte vill installera om sig.)

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av evil penguin:

Det låter som att när felet de skriver om där har inträffat så ska det finnas en enhet i device manager som heter "KBD BOOT LOADER". ("KBD" låter ju som förkortning av "keyboard" men de verkar ju mena att det står så även för den där musen...)
Om det inte gör det så låter det som att du har stött på något annat fel.

(Att ditt problem uppstod efter att du flyttat datorn får mig att fundera om du helt enkelt kopplat in musen i en annan usb-port och att drivrutinerna av en eller annan anledning inte vill installera om sig.)

Testade att göra det från enhetshanteraren, dock gick det inte att uppdatera ändå via corsair firmware updater. Fick "failed to initlialize memory"

men tack för svar, ska googla vidare

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

Hittade en person som hade gjort en lösning på problemet, dock så krävs det att man ska hitta musen i enhetshanteraren vilket jag inte kan göra, den visas inte överhuvudtaget.

Så till alla er som tänkt köpa corsair, gör inte det. Musen fungerar klockrent men kommer aldrig mer köpa Corsair efter detta.

Kanske någon kan hjälpa mig få fram musen i enhetshanteraren?

Har kollat upp maskinvaru-ID och det finns ingen som stämmer med vad andra skriver på internet.