Permalänk
Avstängd

Mekaniskt tangentbord under 1500

Hej alla på Sweclockers!

Jag hade tänkt att skaffa mig ett nytt tangentbord.

Jag spelar League of legends och CS:GO.

Vill köpa det från inet då jag ska beställa en dator samtidigt.

Tänkte skaffa mig ett Func KB-460 men tyvärr finns den bara i MX BLUE.

Jag vill ha ett MX Red-Black eller Brown.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag har ett Gigabyte Aivia Osmium med bruna brytare. Gillar det men är osäker på om det finns på inget.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Vad sägs om Func KB-460?
http://preview.prisjakt.nu/produkt.php?p=2331171

EDIT: Nehe, bara inet. Varför inte ta det någon annan stans?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Just Func finns med röd, dock får du nog vänta på leveranserna. Kanske köpa hos annan återförsäljare.

Sen finns det ju mekaniska under 1000 kr från Corsair, SteelSeries, Logitech, CM Storm, Qpad, Tesoro, Cherry, Das Keyboard, Gambias, Zowie och säkert någon annan vad jag kan se. T.o.m. vissa ducky går ju för 990. Beror i stort sett på vilka preferenser man har. Alla kanske du inte hittar hos just Inet däremot. Folk kommer säkert rekommendera det de själva köpt som finns på Inet.

Permalänk
Avstängd

Tänkte att jag skulle köpa på INET så det inte blev någon extra frakt på det.

Såg nu att NetonNet har fri frakt

Dold text

Ursäkta för denna tråd, men ni hjälpte mig att inse allvaret

Det blir ett http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/mekaniska-tangentbord...

Tack återigen och förlåt för dåligt sökande från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerdoin:

Tänkte att jag skulle köpa på INET så det inte blev någon extra frakt på det.

Såg nu att NetonNet har fri frakt

Dold text

Ursäkta för denna tråd, men ni hjälpte mig att inse allvaret

Det blir ett http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/mekaniska-tangentbord...

Tack återigen och förlåt för dåligt sökande från min sida.

Bättre kvalité: http://www.inet.se/produkt/6606785/ducky-zero-s-blue-led-mx-r...

Permalänk
Avstängd

Märkte igår att de inte fanns i lager bor i Stockholm så NetonNet har inte satt någon leveranstid.

Jag sätter ett nytt pris på 1500 eftersom jag bytte från ett i7 till i5 på datorbygget.

Några förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerdoin:

Märkte igår att de inte fanns i lager bor i Stockholm så NetonNet har inte satt någon leveranstid.

Jag sätter ett nytt pris på 1500 eftersom jag bytte från ett i7 till i5 på datorbygget.

Några förslag?

Ducky shine 3

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Avstängd

Letade i lite andra trådar och hittade två som verkade rätt bra.

1. https://www.komplett.se/cm-storm-quickfire-rapid-keyboard-red... (har sjukt många rewards, men tyvärr är enter-knappen lite konstig men antar att det är en vanesak)

2. http://www.inet.se/produkt/6606785/ducky-zero-s-blue-led-mx-r... vet inte så mycket om detta mer än att många säger att den är bra.

EDIT: Ducky Shine 3 verkar grymt! dock så saknas handledsskydd och lägger helst inte ner 300 för ett nytt :/

Permalänk

Har du råd med ducky kör ducky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerdoin:

Hej alla på Sweclockers!
Jag hade tänkt att skaffa mig ett nytt tangentbord.
Jag spelar League of legends och CS:GO.
Vill köpa det från inet då jag ska beställa en dator samtidigt.
Tänkte skaffa mig ett Func KB-460 men tyvärr finns den bara i MX BLUE.
Jag vill ha ett MX Red-Black eller Brown.

Sök efter Ducky tangentbord på Inet. Inte svårare än så.

Använder själv ett Ducky SHINE 3 med blå brytare.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TimMy2003:

Har du råd med ducky kör ducky!

Har du råd med Ducky, köp Filco. Synd att inte Inet har dem, men man får ju hem ett för 1400kr från England med 2 dagars frakt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Förutom brytarna och budgeten, vad skulle du mer önska av tangentbordet? Vill du att avskalat "retro" tangentbord eller massa coola plastdetaljer med macroknappar? Bakgrundsbelysning? Visst skrev du lite längre upp att du ville ha ett handledsstöd bland annat?

Tänkte om du ändå är beredd att punga ut tusenlappen för tangentbordet så kanske du vill uppfylla lite mer önskemål också. Jag kör själv med ett CM Storm Quickfire XT med bruna som är ett väldigt diskret och lätt fullstort tangentbord utan några speciella tokfunktioner. Mitt exemplar doftar kvalité trots en prislapp på 700. Tyvärr verkar inte inet sälja det.

Permalänk
Avstängd

Bryr mig inte något om belysning etc... Vill ha ett tangentbord av kvalité framför ett överspecat rymdskepp

Funderar på ett ducky shine 3 och om jag känner att jag behöver ett handledsskydd finns det enkla guider på sweclockers om hur man gör ett eget

EDIT: De två tangentborden det står mellan är CM Storm Quickfire XT och Ducky Shine 3.

Permalänk
Medlem

ducky helt klart, otroligt trevliga

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Avstängd

Tror det blir ett ducky!!

MX RED är väl de bästa för gaming tillsammans med brown och black?

MX BLUE är mer för skrivandets skull?

Permalänk
Skrivet av Xerdoin:

Tror det blir ett ducky!!

MX RED är väl de bästa för gaming tillsammans med brown och black?

MX BLUE är mer för skrivandets skull?

är smaksak jag använder blå till att skriva och spela med, har också ett med röda men gillar inte de lika mycket. fördelen med röda är att det är betydligt tystare kan vara ett måste på kvällen när alla ska sova

Visa signatur

Ljud: Quadral Aurum 70, Rotel RB-1582, Rotel RC-1550, Rega Dac, Musical Fidelity V-Link 192, Isotek Sirius Evo3
Dator 1: Define R4, Intel i7 3770k, HD 7970 Arctic Cooling CF, Samsung 840 Evo 500gb, Creative SB X-Fi Titanium HD
Dator 2: fujitsu lifebook nh532, Samsung 840 250gb