Permalänk

Mekaniskt tangentbord ?

Tjena!
Jag hade tänkt att byta ut mitt nyvarande Cyborg V5 mot ett nytt. Har kollat runt lite på olika andra tangentbord, men har ej inte hittat något bra hittils. Min fråga till er är finns det något mekaniskt tangentbord som är baserat på både gaming och lite allmänt skriveri? Det skall vara bakgrundsbelyst, färg spelar ingen roll. Sedan så får det kanske max ligga runt under 1000 spänn helst, men en hundra lapp hit eller så spelar ingen roll. Tacksam för alla svar!

// Adam

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdisboii:

Tjena!
Jag hade tänkt att byta ut mitt nyvarande Cyborg V5 mot ett nytt. Har kollat runt lite på olika andra tangentbord, men har ej inte hittat något bra hittils. Min fråga till er är finns det något mekaniskt tangentbord som är baserat på både gaming och lite allmänt skriveri? Det skall vara bakgrundsbelyst, färg spelar ingen roll. Sedan så får det kanske max ligga runt under 1000 spänn helst, men en hundra lapp hit eller så spelar ingen roll. Tacksam för alla svar!

// Adam

Baserat på gaming och skriveri - låter som Cherry MX Brown du vill ha. Har ett litet bump där tangenten känns av men inte samma klick som Cherry MX Blue, och de är mycket tystare också.

Cherry MX Red är gjorda för gaming men passar alldeles utmärkt till att skriva med också (jag känner ingen enorm skillnad mellan MX Red och Brown). Förslag: http://www.inet.se/produkt/6606785/ducky-zero-s-blue-led-mx-r... Det där är det bästa tangentbordet med bakgrundsbelysning för under 1000:- du kan få, punkt slut.

Permalänk
Medlem

Då är det detta du söker! : http://www.sweclockers.com/annons/98573-ducky-mini-mx-brown-v...

Det är mitt och la precis ut det på annons. Det är litet och robust, helt perfekt för gaming.

De är iaf ett tangentbord med MX Brown switchar du söker. Sköna att skriva på och att spela med.

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem

Om du är osäker så åk till någon butik som har mekaniska tangentborduppställda och testa vilken som känns skönast för dig

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Ett tangentbords användningsområde brukar bestämmas av vilka brytare tillverkaren valt att använda. Du skriver att du vill ha något för gaming samt lite skrivande och då tycker jag då ska känna på MX Brown och MX Blue brytare. De är båda två utmärkta för att skriva med men det går även jättebra att spela på dem. Sedan är det ju inte bara brytare som bestämmer vad tangentbordet är till för, exempelvis brukar gaming tangentbord ha macro-knappar. Men som sagt, ta och åk till närmaste affär och känn lite på vilken eller vilka brytare du kan tänka dig för det brukar vara det viktigaste vid val av tangentbord.