Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kalmar
Registrerad
Sep 2011

2st krångande möss...

Hej, jag har köpt 2st möss, den ena köpte jag separat, sedan ett tangentbord i samma stil/märke där jag fick en lika mus med på köpet. Det handlar om möss av märket Hama och det var ruskigt billigt, 199:- för det sistnämnda paketet och 49:- för separata musen. Samtliga artiklar är trådlösa och de krånglar genom att musen får tålig täckning i bland, ganska ofta. Båda är lika och efter ett batteribyte känns den bättre men ibland tappar den fortfarande täckningen helt och slutar fungera kanske 1-5 sekunder. Den fungerar tex. sämre om någon sätter sig bredvid den. Det ska vara Bluetooth- eller något annat än infraröd-mottagare iaf. Vad kan detta bero på förutom att de är av uselkvalité därav priset?

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012

Måste vara blåtand, IR hade försvunnit så fort du täckte den.

Om någon sätter sig för och den fungerar sämre så har det med antennerna att göra. Om du har den till en stationär dator så kan du testa att sätta blåtands antennen (USB eller vad du har) på framsidan utav datorn.

Jag vet inte hur sugen du är på att pilla men man skulle kunna testa att stoppa in lika aluminumfolie på antenerna på musen.

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN