username och password till remote desktop connection

Permalänk

username och password till remote desktop connection

Har en HTPC som jag skulle vilja kunna styra från min stationära dstor. Båda har Win7. Jag har ställt om i "remote settings" att alla ska kunna logga in och fjärrstyra.
Men när jag försöker etablera fjärrstyrningen, frågas efter user och password. Vilka är dessa?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustavson:

Har en HTPC som jag skulle vilja kunna styra från min stationära dstor. Båda har Win7. Jag har ställt om i "remote settings" att alla ska kunna logga in och fjärrstyra.
Men när jag försöker etablera fjärrstyrningen, frågas efter user och password. Vilka är dessa?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Username och password på din HTPC.

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Username och password på din HTPC.

Och vilka är dessa? Ursäkta min låga kunskapsnivå...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustavson:

Och vilka är dessa? Ursäkta min låga kunskapsnivå...

Skickades från m.sweclockers.com

Det användrarnamn och lösenord som du anger när du loggar in på din HTPC

Permalänk
Medlem

Du måste sätta ett lösenord för att kunna använda remote desktop.

Du har förmodligen valt användarnamnet själv

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Det användrarnamn och lösenord som du anger när du loggar in på din HTPC

Ok. Jag har bara ett användarnamn och inget lösenord. Krävs detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustavson:

Ok. Jag har bara ett användarnamn och inget lösenord. Krävs detta?

Skickades från m.sweclockers.com

är rätt säker på att du måste ha ett lösenord, men prova att endast skriv användarnamnet och sen tryck enter. det kanske fungerar trots att det är väldigt osäkert.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Kontot och lösenordet du har på användaren på datorn är den ute efter.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Skrivet av Gustavson:

Ok. Jag har bara ett användarnamn och inget lösenord. Krävs detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Krävs inte, men tänk på att utan lösenord så är det inga svårigheter för obehöriga att ansluta till datorn då inget lösenord krävs...
Måste dock in på ditt nät först...

Den intressanta nyckeln i policyeditorn är "Limit local account use of blank passwords to console logon only" eller så reghackar du
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa]
"LimitBlankPasswordUse"=dword:00000000

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid