Telefonsäljare ringer allt oftare

Permalänk
Medlem

Min sambo blev jagad i flera veckor och till slut svarade hon. Tjejen som ringde utgav sig komma från comhem och sa att comhem skulle sluta med vanlig kabeltv till vårt hus och om vi ville fortsätta kunna kolla på tv så var vi tvungna att fixa tivo eller va det nu heter.

Jag kollade upp numret, såg att det var något telemarketing, kollade upp vem som var VD och ringde hans mobil och skällde ut honom.

Mycket fult av försäljare att ljuga då det är säkert många äldre osv som går på det. Dom borde döden dö..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mppl:

Min sambo blev jagad i flera veckor och till slut svarade hon. Tjejen som ringde utgav sig komma från comhem och sa att comhem skulle sluta med vanlig kabeltv till vårt hus och om vi ville fortsätta kunna kolla på tv så var vi tvungna att fixa tivo eller va det nu heter.

Jag kollade upp numret, såg att det var något telemarketing, kollade upp vem som var VD och ringde hans mobil och skällde ut honom.

Mycket fult av försäljare att ljuga då det är säkert många äldre osv som går på det. Dom borde döden dö..

Ja som jag redan skrivit tidigare så är telefosäljarbranschen enormt oseriös, rena skojerierna faktiskt, så borde bli totalförbjudit i lag att ringa säljsamtal till privatpersoner.

Har en dotter nyligen 18år som höll på råka illa ut, då hon inte var van eller erfaren hur vidrigt denna bransch fungerar.
Likaså ens väns gamla lite dementa pappa höll på hamna rejält i klistret, tog ca 6 månader för sonen att räta ut det värsta..

Nej förbud denna verksamhet i lag, och åtala telemarketingföretagen för bedrägeri .....
Struntar i om 100.000 blir arbetslösa PGA detta, dom tycker jag kan se det som ett gyllene tillfälle att försöka skaffa ett riktigt jobb istället .

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är själv väldigt sällan utsatt. Satte dock ihop en app till sambon (skamlös reklam, haha.) som fick agera lite övning efter att hon testat lite appar och inte varit nöjd. Truecaller verkar rätt intressant, så hon kan nog inte ha testat den

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0