Problem Telia Digital TV tvillingboxar...

Permalänk

Problem Telia Digital TV tvillingboxar...

Hej hej!

Jag har nyss flyttat hem till samma hus som min pappa bor i fast på övervåningen i en egen lägenhet. Vi tänkte dela på hans internet samt digital TV från Telia då det bara finns ett telefonjack i huset för adsl. Nu är det så att jag har använt mig av min egna Router, en "D-link dir 645" för att förlänga nätverket samt för att få ett eget och starkare trådlöst nätverk på övervåningen eftersom det andra är för svagt....

Idag fick jag tvillingboxen till DigitalTVn och jag kommer även få ännu en digitalbox fast trådlös eftersom vi har 2 tvapparater här uppe.
Problemet är att jag inte kan koppla min digitalbox via min egen router eftersom den inte hittar igen adslroutern på nedervåningen..... jag har en tpkabel dragen till övervåningen men inte så långt som till tvn utan bara till min router.

Finns det något sätt jag kan förlänga det bundna samt det trådlösa nätverket till övervåningen och även koppla in digitaltvn där? Måste jag köpa någon router eller liknande ifrån Telia eller finns det något annat som kan fungera?

Har funderat kring Accsesspunkter etc men vet inte riktigt hur det kommer att funka.

Vore tacksam för svar