Permalänk
Medlem

Kan inte skydda mappar på min nas

Hejsan

Jag har en Netgear ReadyNAS Ultra 2. En tanke är att lägga lösenord på några mappar. När jag lägger lösenord på mappar, då kan jag inte bläddra i dessa mappar.
Har 2 stycken använder och 6 mappar. Användarna heter Moderator och gäst.
Mappar som jag vill skydda heter "Pdf projekt". Jag vill att gäst konto kan inte komma åt den här mappen och att användare Moderator kan komma in i mappen genom att skriver användare namn och lösenord. När jag allt detta ställer och anger rättigheter till användaren och mappen, då får jag upp ett meddelande där det står att mappen inte är tillgänglig och att jag behöver kontakta administratör.
När jag går in i inställningar till nasen och ändrar rättigheter till mappen, (ställer in att gäst kontot har samma behörighet som jag), då fungerar som vanligt.
Nackdelen är att alla kan komma åt mappen och det jag vill inte.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Hedersmedlem

I inställningarna på din Windows-klient (gissar att du använder Windows), kan du testa att sänka krypteringsnivån till 56 bitar och se om det hjälper? Vad jag kommer ihåg av ReadyNAS Ultra-serien fanns det inte jättemycket inställningar för användare på NAS:en, men har du testat att skapa ytterligare en ny användare och se om det funkar med den?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+