Ljud till TV (HDMI) - Sony Vaio Pro 13

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Ljud till TV (HDMI) - Sony Vaio Pro 13

Hej,

Jag har en Sony Vaio Pro 13 men har inte lyckats föra över både ljud och bild via HDMI som på min gamla HP-dator. Detta har förmodligen mer med datorovana att göra än den specifika datormodellen. När jag kopplat in och fått över bilden och tar upp "ljudkontrollen" via kontrollpanelen så upptäcker den inga andra ljudkällor förutom dess egna ("..speaker".." någonting. Vore jättetacksam för hjälp med detta, hade verkligen varit roligt om det gick att lösa! TVn har tidigare gått att föra över ljud från så det är något jag missat att ställa in från min egen sony dator.

Tack igen

/Cecpus

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Har du nåt program förutom windows egna hanterare för ljudenheter? Jag tänker på till exempel realtek eller nåt annat program som oftast är del i drivrutinerna för ljudkortet. Kan hända att man i så fall får ställa in där också vilken port man vill använda

Skickades från m.sweclockers.com

CPU:Intel i5 4670k RAM:16gb Corsair 1333mhz(tagna från tidigare burk) GPU:XFX R9 290 DD MB: Asus z87A SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-U12P SE2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av cecpus:

Hej,

Jag har en Sony Vaio Pro 13 men har inte lyckats föra över både ljud och bild via HDMI som på min gamla HP-dator. Detta har förmodligen mer med datorovana att göra än den specifika datormodellen. När jag kopplat in och fått över bilden och tar upp "ljudkontrollen" via kontrollpanelen så upptäcker den inga andra ljudkällor förutom dess egna ("..speaker".." någonting. Vore jättetacksam för hjälp med detta, hade verkligen varit roligt om det gick att lösa! TVn har tidigare gått att föra över ljud från så det är något jag missat att ställa in från min egen sony dator.

Tack igen

/Cecpus

Starta om datorn. Har också en Vaio Pro.

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
_
Registrerad
Jun 2008

Hade samma problem på min vaio pro 13, men installerade http://esupport.sony.com/US/p/swu-download.pl?mdl=SVP13215PXB... och startade om datorn, då fungerade det. Det finns dock fortfarande vissa hot plug-problem, så en omstart efter kabeln är insatt kan behövas.

CPU: Phenom II 955BE@3,5 GHz | RAM: 12GB DDR3 1333MHz | MB: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P | GPU: Radeon HD6950 | PSU: Scythe Kamariki4 650W | OS: Windows 7 pro x64 | Chassi: Lian-Li PC-8B | SSD: Intel 320 120 GB
Skärm: Dell Ultrasharp 2311H 23" FullHD
Laptop: Sony Vaio Pro 13

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Tack för alla svar - förstod först inte hur en omstart skulle hjälpa, men en omstart med kabeln isittande alltså! Annars provar jag att ladda hem programvaran och kollar ifall ljudkortet har någon egen mjukvara där jag kan ändra inställningarna - tack för hjälpen som sagt!