ACER Aspire E1-571 Gillar inte SSD disk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

ACER Aspire E1-571 Gillar inte SSD disk

Håller på att försöka få laptopen att ta en SSD har provat med Samsung 840 EVO 250Gb får in win 7 på den sen efter en omstart hittar den inte SSD
den finns i bios men datorn kan inte bota på den har stoppat in den i min hem dator då funkar den.
Provar nu med en Kinston SSD 128 GB gerka vara samma problem får in win 7 och driver sen tappar den efter om start
Nån som har Tips på vad felet sitter har gjort alla bios inställningar för SSD.

Kan tala om att den funka på original hd men vem vill sitta med en slö laptop

Tacksam för hjälp

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASROCK X99 Taichi CPU i7 5930K Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik 2 x MSI GTX 1070 8GB Sea Hawk EK X HB-SLI AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Jygge:

Håller på att försöka få laptopen att ta en SSD har provat med Samsung 840 EVO 250Gb får in win 7 på den sen efter en omstart hittar den inte SSD
den finns i bios men datorn kan inte bota på den har stoppat in den i min hem dator då funkar den.
Provar nu med en Kinston SSD 128 GB gerka vara samma problem får in win 7 och driver sen tappar den efter om start
Nån som har Tips på vad felet sitter har gjort alla bios inställningar för SSD.

Kan tala om att den funka på original hd men vem vill sitta med en slö laptop

Tacksam för hjälp

testa med Linux ? kolla om det är mjukvaran eller hårdvaran som krånglar

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

kan säga att jag har nu provat 3 SSD diskar samma fel med alla som best kunde jag göra 3 omstarter sen tappa den bort diskarna fick samma fenomen på en 160Gb 2,5" disk med men den funka med original disken.

Fick en tips på att ACER kan ha win8 key i bios det är där som problemet skulle sitta vet inte om det stämmer men verka inte för långsökt. Ska försöka clona disken nu.

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASROCK X99 Taichi CPU i7 5930K Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik 2 x MSI GTX 1070 8GB Sea Hawk EK X HB-SLI AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved