Enligt ISP kan jag få fiber men huset saknar uttag/dosor?

Permalänk
Medlem

Enligt ISP kan jag få fiber men huset saknar uttag/dosor?

Hej! när jag går in på olika sidor och kollar vad de kan leverera för nätverk till oss, så står de att de kan leverera fiber. Jag vet då inte om vi ha fiber, och vi har ingen "box" i väggen som fibern går till. Har dom fått fel information, eller kan det vara så att vi har fiber men boxen kanske är borttagen?`Tacksam för bra svar

Förtydligad rubrik
Permalänk
Rekordmedlem

Du får fråga den om äger huset.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

:/ Tror tyvärr ingen kan svara på det här om inte husägaren använder Sweclockers

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk
Medlem

Fråga husägaren vad du kan ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Tagit bort kommentar om rubrik
Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

TS hur får du internet idag, via telejack, eller?

"Fiber boxen" är vanligtvis bara ett nätverksuttag i vanliga flerfamiljshus, kolla om du har en sådan...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Bor du i lägenhet så kan det vara så att hyresvärden har dragit ni fiber i huset men de som bodde i lägenheten innan dig ville inte att värden skulle dra in det i deras lägenhet, därför kan det vara så att du saknar uttaget.

Värden brukar då kunna dra in det i lägenheten emot en mindre summa pengar(antagligen anledningen till varför föra hyresgästen inte drog in det ifrån början).

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad, tråd rensad*

"Fattar inte" är ingen bra rubrik och strider mot §3.1, lite tid får man faktiskt lägga på rubriken. Tagit bort kommentarer som stred mot §1.6 & §5; anmäl olämpliga inlägg, kommentera inte regelbrotten i tråden.

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...