Permalänk

Fläktar till Corsair H110

Jag sitter här med min Corsair H110 som jag monterat i fronten på mitt Fractal Designe R4 och funderar på hur jag kan optimera kylningen.
Börjar nämligen att nå 87C i Prime 95 på 1.275v och 4,6GHz.
Jag köpte den begagnad och originalfläktarna följde inte med utan jag fick med tre stycken corsair med olika märkström. Därför monterade jag 2st Fractal design silent series R2 men flödet från dom är väl kanske inte det optimala.

Så vilka ska jag köpa när jag knallar iväg till Inet för att uppgradera mig?
Ska jag köra push, pull eller push/pull?

Funderar även på att täta mellan radiator och fläkt med silikon för att undvika att fläkten drar tjuvluft. Kan detta vara en bra idé?

Permalänk
Medlem

Static Preassure för dessa Fractal-fläktar är alltför lågt (0,84). Du måste använda fläktar med högre tryck. Stock-fläktarna har "Fan static pressure: 1.64mm-H2O" så du bör minst skaffa fläktar med det trycket.

Jag har tänkt skaffa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2672986 till min nya H90.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempelriddaren:

Jag sitter här med min Corsair H110 som jag monterat i fronten på mitt Fractal Designe R4 och funderar på hur jag kan optimera kylningen.
Börjar nämligen att nå 87C i Prime 95 på 1.275v och 4,6GHz.
Jag köpte den begagnad och originalfläktarna följde inte med utan jag fick med tre stycken corsair med olika märkström. Därför monterade jag 2st Fractal design silent series R2 men flödet från dom är väl kanske inte det optimala.

Så vilka ska jag köpa när jag knallar iväg till Inet för att uppgradera mig?
Ska jag köra push, pull eller push/pull?

Funderar även på att täta mellan radiator och fläkt med silikon för att undvika att fläkten drar tjuvluft. Kan detta vara en bra idé?

Ett par Corsair SP120 High Performance. Finns i PWM och 3pin.

Tätfilter finns på Aquatuning.se ifall du behöver

Kör Push, utöka till fler fläktar ifall du behöver sen.

Kör du fläktarnas utblås mot fronten eller in i burken? I så fall behöver du fräsch luft från något håll. Annars står bara fläktarna och blåser varm luft på något sol behöver kall luft.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Tack, men dom hade inte dom i lager.
Det bästa kanske är att gå in i deras butik och fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempelriddaren:

Tack, men dom hade inte dom i lager.
Det bästa kanske är att gå in i deras butik och fråga.

http://www.inet.se/produkt/5322228/corsair-air-series-sp120-high-performance

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

EyeNEye. Du hade tydligen postat medans jag skrev svar till blofeld.
Sen är det det 140mm fläktar som jag är ute efter då H110 har 280mm radiator. Så dom passar nog inte så bra.

Permalänk

Den här kanske är något att ha?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/185818-noctua...

Minsta lufttryck 1,51 mmH2O
Maximalt lufttryck 2,08 mmH2O

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempelriddaren:

Den här kanske är något att ha?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/185818-noctua...

Minsta lufttryck 1,51 mmH2O
Maximalt lufttryck 2,08 mmH2O

Japp, den är ok. Jag gillar inte den bruna färgen så mycket bara, men annars kommer den fläkten funka utmärkt.

Permalänk

Blir ett par sådana då. Tack för hjälpen.