Permalänk
Medlem

Gaming-mus för CLAW samt låg höjd?

Hej

Min trogna G3 har lagt ner och måste köpa ny. Vilka möss idag är relativt låga i sin konstruktion och passar ett "claw" grepp? Det måste vara sidoknappar, minst en på varje sida.

Har kikat lite på Mad Catz 5 och 7.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

En Steelseries Sensei kanske? Har en själv och måste säga att det är nog skönaste musen jag haft! Kör dock med "palm" men jag tror den passar lika bra till "claw"

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem

Steelseries Kana kanske.
annars Zowie AM, men då har du bara fungerande sidoknappar på en sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

En Steelseries Sensei kanske? Har en själv och måste säga att det är nog skönaste musen jag haft! Kör dock med "palm" men jag tror den passar lika bra till "claw"

Sensei RAW Rubberized såg mysig ut, borde funka fint?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Logitech g500(s)!!

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk

Jag kör med en Roccat Kone Pure, kan inget annat än rekommendera!
Det är en ganska liten mus, vilket passar bra för min claw iaf, och prestandan är det verkligen inget fel på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Jag kör med en Roccat Kone Pure, kan inget annat än rekommendera!
Det är en ganska liten mus, vilket passar bra för min claw iaf, och prestandan är det verkligen inget fel på!

Den verkar vara kort men ser ut som en fet semla ju? Vill ha en kort, liten mus med sidoknappar. Blir en Sensei Raw, verkar inte finnas några vettiga gamingmöss för kvinnohänder/fingrar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av drulovic:

Hej

Min trogna G3 har lagt ner och måste köpa ny. Vilka möss idag är relativt låga i sin konstruktion och passar ett "claw" grepp? Det måste vara sidoknappar, minst en på varje sida.

Har kikat lite på Mad Catz 5 och 7.

Undvik Mad Catz och undvik lasermöss!

Jag skulle rekomendera dig utefter dina önskemål Mionix AVIOR 7000
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2382222

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

Permalänk
Skrivet av drulovic:

Den verkar vara kort men ser ut som en fet semla ju? Vill ha en kort, liten mus med sidoknappar. Blir en Sensei Raw, verkar inte finnas några vettiga gamingmöss för kvinnohänder/fingrar.

Du blir säkert nöjd med en Sensei. Vill dock poängtera att Sensei är betydligt mycket större än Kone, om inte Raw har en annan form än vanliga Sensei. Höjden beror sig ju vad man jämför med, den är nog något högre än sensei, men lägre än Lohitechs G400 och G500(s)

Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Du blir säkert nöjd med en Sensei. Vill dock poängtera att Sensei är betydligt mycket större än Kone, om inte Raw har en annan form än vanliga Sensei. Höjden beror sig ju vad man jämför med, den är nog något högre än sensei, men lägre än Lohitechs G400 och G500(s)

Lycka till

Köpte sensei men jag vet inte...tycker den är lika hal som en ål att hålla i.....trots att den ska vara sk rubberized..../cry

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av drulovic:

Köpte sensei men jag vet inte...tycker den är lika hal som en ål att hålla i.....trots att den ska vara sk rubberized..../cry

Enligt min erfarenhet så brukar "rubberized"-möss vara hala i början för att sedan bli mer och mer grippy, allteftersom handsvetten sätter sig

Permalänk
Medlem

SteelSeries Kana V2 och Zowie FK. Kana är enligt mig skönare än Sensei och har optisk sensor (dock har den extremt hög LOD men det kan du fixa med tejp). FKn är sjukt grym på alla sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

SteelSeries Kana V2 och Zowie FK. Kana är enligt mig skönare än Sensei och har optisk sensor (dock har den extremt hög LOD men det kan du fixa med tejp). FKn är sjukt grym på alla sätt.

Får dock notera att FK har problem med multicolor pads, använder huano switchar vilket många som spelar moba,rts tycker är jobbigt i längden då man klickar tusentals gånger på musknapparna samt har lite annorlunda dpi nivåer än vissa är vana vid pga customlens.