Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Fötter eller tassar till databord

Har köpt ett databord och en lådhurts som jag tänkte stoppa under bordet, och kan ha nära till hands saker som USB minne, bankdosan och andra små prylar. Hjulen på hurtsen är bortplockade men är lite för hög ändå och får inte den under bordet, om jag inte hittar rejäla fötter/tassar. Bordet måste höjas ca. 3 cm. Såg på jobbet idag att de själva har höjt alla bord i matsalen med hjälp av en fot som man kan skruva fast under alla fyra ben och justera höjden på den en del. Tog en kort på det hela och nu kommer frågan, vart kan jag få tag på liknande, svarta fötter som på bilden nere? Har en så där lösning just nu, inte den finaste med funkar nog och jag kan tänka mig och byta mot en bättre som på bilden. Kan lägga ut max 100 kr för alla 4.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Kanske här eller här. På det förstnämda stället verkar man kunna köpa ett fyrapack för 33,63, antar att det är plus moms.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007

Jag hade kört på 4st hjul med låsmekanisk. Finns på Biltema/Jula/Ikea o Bahous för ett par hundra i alla storlekar (större storlek desto högre pris)

Både snyggt och väldigt praktiskt.

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Vill inte ha hjul.

Trädvy Permalänk
Desk Master
Plats
Mariehamn
Registrerad
Jan 2013

George orwells animal farm borde vara typ rätt tjocklek i pocketversion.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av bl00keRs:

Har köpt ett databord och en lådhurts som jag tänkte stoppa under bordet, och kan ha nära till hands saker som USB minne, bankdosan och andra små prylar. Hjulen på hurtsen är bortplockade men är lite för hög ändå och får inte den under bordet, om jag inte hittar rejäla fötter/tassar. Bordet måste höjas ca. 3 cm. Såg på jobbet idag att de själva har höjt alla bord i matsalen med hjälp av en fot som man kan skruva fast under alla fyra ben och justera höjden på den en del. Tog en kort på det hela och nu kommer frågan, vart kan jag få tag på liknande, svarta fötter som på bilden nere? Har en så där lösning just nu, inte den finaste med funkar nog och jag kan tänka mig och byta mot en bättre som på bilden. Kan lägga ut max 100 kr för alla 4.

http://www.bilddump.se/bilder/20140628025556-77.110.63.31.jpg

Har du kollat så du har hål i benen så du kan sätta dit denna typ av justerbara fötter.
Kolla även så det är M6 eller M8 som behövs.

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Drnisse:

Har du kollat så du har hål i benen så du kan sätta dit denna typ av justerbara fötter.
Kolla även så det är M6 eller M8 som behövs.

Annars går det ganska lätt att borra, bara man ser till att borra rakt och med ett borr i rätt dimensioner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Ikea har sådana fötter. Du får dock köpa dom som reservdel till någon random möbel.

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Mitt bord har 4 stålben med runda hål i. I de hålen stoppar man sen plast pluggar av väldig bra kvalité. De är hårda och fungerar säkert bara som skydd, för att inte repa golvet. Använder mig av möbeltassar med spik just nu och måste säga att ett normal slag med hammare i tassen räcker inte för att den ska sitta jämt mot pluggen, så jag tror att den blir inte några problem att borra i de.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Ta en vanlig bult annars funkar lika bra som dem där ni hade på jobbet

S A D B O Y S