Spotify över DLNA/Airplay från windows 7 + windows phone 8.1 + android 4.4

Permalänk
Medlem

Spotify över DLNA/Airplay från windows 7 + windows phone 8.1 + android 4.4

Hej !

Fick mig en Bose Soundtouch 30 tidigare i veckan, och även om Bose inte säger det så syns den som en DLNA spelare utöver Airplay.
Problemet jag har är att INGEN av mina enheter verkar ha stöd för att skicka allt ljud via DLNA utan det handlar bara om att spela upp lokala låtar...
Välkommen tillbaks till början av 2000-talet.

- Windows 7 -
Jag har hittat ett program som säger sig kunna skicka vidare allt ljud via DLNA, StreamWhatYouHear, det hittar stereon och säger sig ansluta till den men inget ljud åker vidare...
Förslag på andra program ?

- Windows Phone 8.1 -
Sitter med mina lumia 920, verkar extremt begränsat (som så mycket annat) men lokala filer går att spela via "Nokia Play to", samma problem här, jag äger EN låt som en kompis mixat ihop.

- Android 4.4 -
Här finns det alternativ då surfplattan är rootad, tyvärr tar det emot att betala 6€ för att kunna skicka vidare ljudet med t.ex AllStream, men det fungerar.

Ska jag vara tvungen att köpa kompisens macbook air och byta till en iphone för att få musiken till stereon utan att köra med sladd ?
Kom med förslag på vad jag inte lyckats googla fram

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Använder Airfoil för att göra det du beskriver på Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tejler:

Använder Airfoil för att göra det du beskriver på Windows 7

Verkade vara vad jag letar efter, men nu är jag för grinig för att köpa ett program / en app då jag redan har bluetooth högtalare, måste vara svårt att få till streamingen då allt kostar och inte bara program med premiumfunktioner...

Får ta mig en ny jobbmobil istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick en Soundtouch 30? Har du köpt en Mazda? 😊

Skickades från m.sweclockers.com