Permalänk
Medlem

Söker Bildskärmsadapter, se bild!

Tjena, jag har letat och letat men hittar inte en enda adapter på internet som jag kan köpa till ett rimligt pris!

Såhär ser kablaget ut: (edit: har äver dvi-d female uttag.)

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Det blir dyrt att omvandla eftersom att VGA är en analog signal och dvi/hdmi/displayport är digitala.

Därför du inte hittar en kabel för 100:- som gör det du vill.

Edit: Antar att du har en eller ett par äldre skärmar. Istället för att köpa en adapter för 400-500 så kanske du borde titta efter en ny/begagnad skärm.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

Det blir dyrt att omvandla eftersom att VGA är en analog signal och dvi/hdmi/displayport är digitala.

Därför du inte hittar en kabel för 100:- som gör det du vill.

Edit: Antar att du har en eller ett par äldre skärmar. Istället för att köpa en adapter för 400-500 så kanske du borde titta efter en ny/begagnad skärm.

Jag har även ett Dvi-D Uttag men det går väll inte att använda, eller?

Permalänk
Medlem

Är inte helt hemma på varianterna på DVI..

Saxat från Wikipedia: "DVI-D (digital only), DVI-A (analog only), or DVI-I (digital and analog)"

http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

Som jag förstår det så, Nej.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackanoz:

Jag har även ett Dvi-D Uttag men det går väll inte att använda, eller?

Menar du att du har DVD-D på skärmen eller grafikkortet?

Om du menar på grafikkortet så brukar det inte vara DVI-D om det är en ensam DVI kontakt, utan en DVI-I, och är det DVI-I så går det med en billig adapter till VGA.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Har nu hittat o beställt en mini displayport - vga adapter men tack för att hjälp!