min splitternya w8 dator startar ej.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karleby
Registrerad
Jun 2012

min splitternya w8 dator startar ej.

Tjena!

Köpte så sent som för 2 dagar sen en splitterny Asus X550L.

2 dagar höll den. Skulle till en vän idag, så jag knäppte av datorn och valde stäng av och installera uppdateringar. Kommer hem 4-5timmar senare och trycker på startknappen. Då går datorn in i nått slags felläge. Den har i flera timmar försökt återställa ändringar.

Det exakta meddelandet lyder: Det gick inte att konfigurera windows uppdateringar. Återställer ändringar. Starta inte om datorn.

Tänkte bara , nåväl, låt den göra sitt jobb. 1h senare är skärmen svart och jag tryckte på start knappen. Då hade den tydligen inte fått färdigr, men startade om!

Sen gick den i samma mode i 2h, före mitt tålamod brast och jag bröt strömmen och övergick till att försöka komma in i BIOS.
Inget resultat.

Har nu suttit i ett par minuter med det senaste förösket utan resultat.

Enligt microsofts hemsida kan detta moment ta upp till 30minuter, men eftersom det gått som mest 2h så börjar jag bli desperat. Måste ha datorn funktionsduglig om 2h, så hjälp mig akut!

Skickades från m.sweclockers.com

Feministers ideologi bottnar i att män är svin och kvinnor ska vara lika bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Mar 2010

Starta upp datorn och spamma F8-tangenten. Du bör då komma in i en meny där du kan välja att antingen göra en systemåterställning och/eller backa till senast fungerande konfiguration.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karleby
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Zakire:

Starta upp datorn och spamma F8-tangenten. Du bör då komma in i en meny där du kan välja att antingen göra en systemåterställning och/eller backa till senast fungerande konfiguration.

Jag prövade spamma alla knappar för BIOS som jag hittade på nätet under startup, men det lyckades inte. Däremot så löste det sig självt! Den blackscreena och restarta sig själv och så plötsligt fungerade den.

Feministers ideologi bottnar i att män är svin och kvinnor ska vara lika bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av TheFlyingFin:

Jag prövade spamma alla knappar för BIOS som jag hittade på nätet under startup, men det lyckades inte. Däremot så löste det sig självt! Den blackscreena och restarta sig själv och så plötsligt fungerade den.

F8 är inte BIOS. F8 är Windows tangenttryckning för att komma åt bland annat systemåterställning.
Men bra att det löste sig själv till slut!