Hjälp mig välja bredband och hastighet!

Permalänk
Avstängd

Hjälp mig välja bredband och hastighet!

Hej. Har tröttnat på ADSL så nu blir det fiber.

Men vad ska jag välja? fiber från BBB eller FiberKoax comhem? Är inte FiberKoax något nytt? Är det bättre än fiber?

Kom ihåg att jag vill ha så bra ping som möjligt eftersom jag lirar CS:GO

Om jag nu väljer Fiber från BBB så kan jag välja mellan alla deras hastigheter, från 10mbits ända upp till 1000mbits .. Min fråga är blir min ping något annorlunda om jag nu väljer 10mbits framför 250mbits ?

Vi har två datorer hemma och tre mobiltelefoner som ska använda WIFI då, även fast dem andra använder WIFI så vill jag inte att min ping ska försämras, men det kommer väl den inte eftersom jag har fiber va?

Behöver hjälp nu. Fiber från BBB eller fiberkoax från comhem? Om ni nu tycker jag ska välja BBB, vilken hastighet då? Tack för hand!

Permalänk
Medlem

100/10 fiber alternativt 100/100 fiber om du planerar att ströma video från datorn hemma till andra enheter utanför hemmet.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Koaxkabel är gammalt sen andra världskriget och är alltså inget nytt... Skulle nog undvika detta!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cruentusa:

100/10 fiber alternativt 100/100 fiber om du planerar att ströma video från datorn hemma till andra enheter utanför hemmet.

100/100 är för dyr för mig. Saken är att jag kan få 250 mbits för priset som 100 mbits. Då är det väl lika bra att välja 250 eftersom jag betalar samma men får snabbare hastighet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gaist:

Koaxkabel är gammalt sen andra världskriget och är alltså inget nytt... Skulle nog undvika detta!

Dem har lagt till något nytt i min lägenhet och sen dess fick jag veta att jag kan få fiberkoax, så antar att det är något nytt

Permalänk
Medlem

Fibercoax är mest ett nytt modeord och är samma som gamla kabelinternet som tex comhem haft i årtal.

Av BBB fiber och comhem, välj BBB, krånglar väldigt sällan för mig.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Fibercoax är mest ett nytt modeord och är samma som gamla kabelinternet som tex comhem haft i årtal.

Av BBB fiber och comhem, välj BBB, krånglar väldigt sällan för mig.

Bestämt mig för BBB, håller på att beställa nu, har valt hastighet och nu frågar den mig om jag ska välja telefoni och kanalpaket, kanalpaketet vill jag inte ha men hur blir det med telefoni? Måste jag beställa den om jag ska kunna ringa?

EDIT: Vill du skjuta på inkopplingsdatum för bredbandet? Vad menas med det?