En bra Router med lång räckvidd max pris 1300kr

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

En bra Router med lång räckvidd max pris 1300kr

Aa som titlen säger behöver en router med lång räckvidd bor ien lägenhet med 2 våningar så ska täcka hela lägenheten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Okt 2001

Jag lånar mina egna ord från en annan tråd

"Ställd på max output så fungerar min rt-n66u sjukligt bra. Jag bor på våning 3, funkar bra att surfa via på entreplan i ett betongkomplex där man inte hör mellan lägenheterna så länge inte slagborren tas fram. Jag blir ansluten på telefonen 60-80 meter från min port utanför huset när jag kommer från garaget.

Använder en likadan i en förening tillsammans med en n56u också, rt66'an har stått på i 2 år med 1 omstart när vi gjorde om lite i nätverket.

Kort och gott, med råge längsta range jag och mina vänner sett på någon "hemmarouter" och fullt flås trots 15+ andra SSD'id i närheten, jag skulle vilja påstå att jag är svinnöjd med mina ASUS routrar.

SmallNetBuilder sa så här när det testades mot Netgear och Linksys dyr-routrar:
Once again, the 66U wins all four tests and is significantly better running uplink in both 20 and 40 MHz bandwidth modes.Dark Knight clearly outperformed in most of our two and three-stream tests. And it's the only router in recent memory able to reach to our worst-case/lowest-signal test location on the 5 GHz band, albeit with barely-usable throughput. Still, this is an accomplishment in itself.

Enda routern som även fick länk i vad dom i sitt lab kallar "the dead zone"."

..streamar 1080p med hög bitrate över wlan till en nano-sticka utan stutters också..

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2011

Valfri "ny" Asus router som har dom features du vill ha och sedan installerar du Merlin firmware. Det är ett måste då det finns massa buggfixar och sånt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Mars SSX:

Valfri "ny" Asus router som har dom features du vill ha och sedan installerar du Merlin firmware. Det är ett måste då det finns massa buggfixar och sånt.

1 år+ gamla firmwares nu och jag tror features och buggar som Merlin täckte finns med i nya firmwares. Jag tycker alltid det blir något nytt skoj vid varje uppdatering.

Asus egna firmware är datummässigt 9 versioner nyare än senaste Merlin. 5st bara i år till RT66U (inte AC) med en massa nya features, vilket är en gammalrouter.. så jag är imponerad över Asus här!

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västsverige
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Mars SSX:

vad är "ny"?

Har samma frågeställning som TS, har fått en sunkig router från Telia som dör totalt på 10 meter ...

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Filipstad
Registrerad
Nov 2003

Jag har bryggat min telia smart router (tg789) och istället införskaffat en Asus rt-n66u. Kan säga att den uppgraderingen var ett jättelyft!

Skickades från m.sweclockers.com

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av fizzdan:

vad är "ny"?

Har samma frågeställning som TS, har fått en sunkig router från Telia som dör totalt på 10 meter ...

Typ N56 och uppåt.