Varning för tele.säljare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008

Varning för tele.säljare

Hej,

Såhär i sommartider så ökar antalet telefonförsäljare och jag blir uppringd 1-2 ggr./dag nu på jobbet.
Vill varna starkt för ett företag som heter MCS (millenium computer service) De har ringt flertalet gånger och säger att de vill tacka för en marknadsundersökning och ge biobiljett etc. De är så pass inkompetenta att de ringt 2 ggr. samma dag. Säg bara nej och säg inget jakande till svars över telefon.

Om någon har något mer företag att varna för så skriv in det här. Tänkte vi kunde samla en lista med jobba skojare.

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

www.missatsamtal.se
www.vemringde.se
www.telefonnr.se
Plus ett tiotal andra liknande sidor har betydligt mer nummer sparade i sina databaser än vad vi kan samla ihop i en tråd här på swec under lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååång tid.

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av grizzly666:

www.missatsamtal.se
www.vemringde.se
www.telefonnr.se
Plus ett tiotal andra liknande sidor har betydligt mer nummer sparade i sina databaser än vad vi kan samla ihop i en tråd här på swec under lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååång tid.

Bra, men tänkte mer på företagsnamnen. Nummer säger en del, men inte allt.

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2008

Gör som mig och säg att de ringer upp dig igen så går de med i ett muntligt avtal där varje samtal till dig kommer kosta dem 10 000kr. Glöm inte spela in de heller , har funkat för mig hittills mot försäljare

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Det är ofta uppenbart när sådana skojare ringer, de vill på något sätt få dig att säga ditt namn och ett "ja".

Därför har jag gjort det lite av en sport att inte säga ja eller någon sorts jakande svar. Och att inte säga mitt namn och bara ge tvetydiga svar.

De brukar ge upp efter 2-3 minuter.

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Det finns appar (exempelvis VemRingde till Android) som kollar upp numret i diverse databaser med telefonförsäljare när någon ringer. Så kan man bara ignorera skiten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

Det var en riktig fuling som ringde mig för några dagar sedan också:
"Jaa, hej det här var X från RingRIngBaraJagFickTjänaEnSlant-bolaget (de hette inte så, men ni fattar vinken). Jag ringer för att du deltagit i en tävling på sociala medier, där man kan vinna en resa till [någon-tropisk-party-ö], det ringer en klocka, vaaaa?
- Nej.
"Nähä, aja, det är ju lätt att man gör såna där tävlingar och sen glömmer bort det, eller hur?"
- Nej, de är det inte. Och om jag är inskriven i en sådan tävling så vill jag bli bortplockad från den omedelbart.
*säljaren lägger på luren*

Jävla idioter.

Vanligtvis brukar jag svara, sen lägga ifrån mig telefonen och se hur länge de orkar vänta kvar. Rekordet ligger på förbluffande 1min 16sek!

//Gorian

---

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Gorian:

Det var en riktig fuling som ringde mig för några dagar sedan också:
"Jaa, hej det här var X från RingRIngBaraJagFickTjänaEnSlant-bolaget (de hette inte så, men ni fattar vinken). Jag ringer för att du deltagit i en tävling på sociala medier, där man kan vinna en resa till [någon-tropisk-party-ö], det ringer en klocka, vaaaa?
- Nej.
"Nähä, aja, det är ju lätt att man gör såna där tävlingar och sen glömmer bort det, eller hur?"
- Nej, de är det inte. Och om jag är inskriven i en sådan tävling så vill jag bli bortplockad från den omedelbart.
*säljaren lägger på luren*

Jävla idioter.

Vanligtvis brukar jag svara, sen lägga ifrån mig telefonen och se hur länge de orkar vänta kvar. Rekordet ligger på förbluffande 1min 16sek!

//Gorian

Haha klockrent, med att lägga ifrån sig telefonen