Behöver lite hjälp med Android...

Permalänk

Behöver lite hjälp med Android...

Hej!

Blir lätt hysterisk, har googlat som en idiot men jag vet inte om jag har formulerar det som ett arsle eller inte..

Mitt problem är helt enkelt, hur i helvete flyttar man på apparna i menyn?
Alltså INTE ut på snabb skärmen! Utan när du trycker in så du kan gå in på inställningar osv..

Varken jag eller min sambo lyckas hitta något sätt att omarrangera det, hon sitter på Android 4,3 (Samsung S4 och jag 4,4 (Nexus 5).

Som sagt ber om ursäkt ifall frågan är dum och svaret är lätt men jag hittar ta mig fan inget..

Mvh
Tommy

Permalänk
Hedersmedlem

Du menar i appdrawern antar jag.
Det går nog inte i samsungs gränssnitt. Inte i android-vanilla gränssnittet heller
Men du/ni kan skaffa en annan launcher som har stöd för detta. Finnas många olika att hämta i play store.

Jag använder nova launcher. Där kan man iaf ändra till lite olika visningslägen för drawern. Horisontell/vertikal. Indelingstyper och så tror jag man kan göra mappar även i drawern. Osäker på om man kan flytta apparna till specifika platser däremot.
ADW launcher fungerar kanske bättre för det ändmål ni är ute efter.

Permalänk
Medlem

Som Söderbäck säger så går detta öht inte i vare sig stock (Nexus) eller TouchWiz (Samsung), ni får kika runt lite efter en ny launcher som stöder detta, har inte testat ADW på länge så kommer inte ihåg om den grejjar detta men efter lite googlingar så verkar det finns hur många launchers som helst som klarar av det ni är ute efter.

Permalänk
Medlem

Jag använder Buzz Launcher på min Z2 och gjorde det även på min S3 och jag kommer aldrig köra stock igen säger jag bara. Så mycket bättre i min mening.
Vill man inte designa en egen finns det mängder med "skins" som är färdigbyggda. Testa!

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Jag använder Buzz Launcher på min Z2 och gjorde det även på min S3 och jag kommer aldrig köra stock igen säger jag bara. Så mycket bättre i min mening.
Vill man inte designa en egen finns det mängder med "skins" som är färdigbyggda. Testa!

Skrivet av TiasE:

Som Söderbäck säger så går detta öht inte i vare sig stock (Nexus) eller TouchWiz (Samsung), ni får kika runt lite efter en ny launcher som stöder detta, har inte testat ADW på länge så kommer inte ihåg om den grejjar detta men efter lite googlingar så verkar det finns hur många launchers som helst som klarar av det ni är ute efter.

Skrivet av Söderbäck:

Du menar i appdrawern antar jag.
Det går nog inte i samsungs gränssnitt. Inte i android-vanilla gränssnittet heller
Men du/ni kan skaffa en annan launcher som har stöd för detta. Finnas många olika att hämta i play store.

Jag använder nova launcher. Där kan man iaf ändra till lite olika visningslägen för drawern. Horisontell/vertikal. Indelingstyper och så tror jag man kan göra mappar även i drawern. Osäker på om man kan flytta apparna till specifika platser däremot.
ADW launcher fungerar kanske bättre för det ändmål ni är ute efter.

Känns jävligt konstigt av dom att ta bort användarvänlighet men hey, dom tjänar väl pengar på något sätt på det! xD

Jag tror dock att det ska gå att bara ändra listalternativ? Alltså om det ska vara i alfabetisk ordning eller senast installerad osv!
Just det skulle nog duga för mig då jag i stort sätt bara vill att saker som kalkylatorn och inställningar osv alltså standard grejerna ska ligga först..

Någon som vet hur man gör detta och om det ens går??

Ska förövrigt kolla de rekommenderade apparna!