Permalänk

4670k temps i prime95

Hej, har min 4670k överclockad till 4.4ghz på 1.28v och får som mest 75c i prime, cpun är kyld av phantek ph-tc14pe

Känns som att tempsen är rätt höga ? Har provat att klocka till 4.6ghz men den vill fån inte över 4.4ghz , kanske om jag går en bra bit över 1.3v dock känns det lite osäkert

Permalänk
Medlem

Inget konstigt med den tempen. Vad får dig att tro det?

Permalänk

Undvik att belasta haswell via Prime95, använd en trial-version av Aida64 istället.
Hur mycket högre volt och temp du vill mata är upp till dig själv men det finns överklockings-trådar på forumet där vad som är "säkert" har diskuterats mer än en gång.
Tror jag gick upp till 1,32 innan min kylare inte hängde med nå mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When in doubt... C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lethalpillows:

Undvik att belasta haswell via Prime95, använd en trial-version av Aida64 istället.
Hur mycket högre volt och temp du vill mata är upp till dig själv men det finns överklockings-trådar på forumet där vad som är "säkert" har diskuterats mer än en gång.
Tror jag gick upp till 1,32 innan min kylare inte hängde med nå mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför?

Jag brukar iaf använda IntelBurnTest och Prime95.

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Varför?

Jag brukar iaf använda IntelBurnTest och Prime95.

Möjligt att det inte är aktuellt nå mer, men har för mig att det kunde få den processor att jobba över det du har ställt in, linustechtips tog upp den i sin guide för att överklocka haswell.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When in doubt... C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lethalpillows:

Möjligt att det inte är aktuellt nå mer, men har för mig att det kunde få den processor att jobba över det du har ställt in, linustechtips tog upp den i sin guide för att överklocka haswell.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror du tänker på adaptive mode och att när man kör stressprogram så som prime eller aida så kommer datorn mata på betydligt mer spänning än vad man ställt in den på

Visa signatur

CPU: i7 4770K delid @ 4,4GHz|Kylning: Custom loop|GPU: xfire 290x @ stock |RAM: A-data 4x4gb 1600 mhz|MB: Asus Z87-A| PSU: EVGA G2 850w| SSD 1: Samsung 840 evo 120 GB|SSD 2: Samsung 850 evo 250 GB|

Permalänk
Skrivet av joonazz:

Tror du tänker på adaptive mode och att när man kör stressprogram så som prime eller aida så kommer datorn mata på betydligt mer spänning än vad man ställt in den på

Aha.. well då var jag ju ute och cyklade lite grann, om man nu inte vill ha adaptive mode på när man överklockar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When in doubt... C4