moderkort hero VII nätverk problem [LÖST]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

moderkort hero VII nätverk problem [LÖST]

tjena nu är det så att jag har skaffat asus maximus hero VII Z97 och formaterade om c: hårddisken och installerade alla drivrutiner men det något blev fel nånstans eller så har jag inte förstått mig på hur intel nätverk fungerar men iaf jag skulle fixade drivrutinerna till nätverket och insåg jag hade inget internet fast jag hade installerat och startat om datorn. det enda jag får upp är internetåtkomst saknas, det skulle va trevligt om nån som har samma problem eller vet hur man löser det eftersom jsut nu så sitter jag på trådlöst med en dongel som knappt orkar hålla uppkopplingen. DHCP är aktiverat och jag har bredbandsbolaget samt deras router Zyxel P-2812

så här ser info om nätverksanslutningen ut
Anslutningsspecifikt DNS-suffix:
Beskrivning: Intel(R) Ethernet Connection (2) I218-V
Fysisk adress: ‎40-16-7E-AD-11-7E
DHCP är aktiverat: Ja
Autokonfigurerad IPv4-adress: 169.254.145.212
IPv4-nätmask: 255.255.0.0
IPv4-standardgateway:
IPv4 DNS-server:
IPv4 WINS-server:
NetBIOS över Tcpip är aktiverat: Ja
Länklokal IPv6-adress: fe80::2853:a3eb:ac42:91d4%12
IPv6-standardgateway:
IPv6 DNS-servrar: fec0:0:0:ffff::1%1, fec0:0:0:ffff::2%1, fec0:0:0:ffff::3%1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Har du laddat ned lan-drivrutinen från supportsidan?
Utan den kommer du ingen vart.
http://www.asus.com/Motherboards/MAXIMUS_VII_HERO/HelpDesk_Do...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Wickman:

Har du laddat ned lan-drivrutinen från supportsidan?
Utan den kommer du ingen vart.
http://www.asus.com/Motherboards/MAXIMUS_VII_HERO/HelpDesk_Do...

det har jag gjort

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Hmm, fungerar det inte att gå in i kontrollpanelen och köra nätverksguiden?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

jag vet faktiskt inte, den kommer nog förmodligen säga i från då jag använder trådlöst

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av BomburTV:

jag vet faktiskt inte, den kommer nog förmodligen säga i från då jag använder trådlöst

Jag tänkte mer på att du skulle konfigurera din lanuppkoppling mot Bredbandsbolaget med hjälp av verktygsguiden "skapa ny anslutning"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Wickman:

Jag tänkte mer på att du skulle konfigurera din lanuppkoppling mot Bredbandsbolaget med hjälp av verktygsguiden "skapa ny anslutning"

jag har pratat med komplett och dom ska skicka ut en nätverkskort till mig så får man se om det fungerar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

nätproblem

tjena nu är det så att jag har skaffat asus maximus hero VII Z97 och formaterade om c: hårddisken och installerade alla drivrutiner men det något blev fel nånstans eller så har jag inte förstått mig på hur intel nätverk fungerar men iaf jag skulle fixade drivrutinerna till nätverket och insåg jag hade inget internet fast jag hade installerat och startat om datorn. det enda jag får upp är internetåtkomst saknas, det skulle va trevligt om nån som har samma problem eller vet hur man löser det eftersom jsut nu så sitter jag på trådlöst med en dongel som knappt orkar hålla uppkopplingen. DHCP är aktiverat och jag har bredbandsbolaget samt deras router Zyxel P-2812

så här ser info om nätverksanslutningen ut
Anslutningsspecifikt DNS-suffix:
Beskrivning: Intel(R) Ethernet Connection (2) I218-V
Fysisk adress: ‎40-16-7E-AD-11-7E
DHCP är aktiverat: Ja
Autokonfigurerad IPv4-adress: 169.254.145.212
IPv4-nätmask: 255.255.0.0
IPv4-standardgateway:
IPv4 DNS-server:
IPv4 WINS-server:
NetBIOS över Tcpip är aktiverat: Ja
Länklokal IPv6-adress: fe80::2853:a3eb:ac42:91d4%12
IPv6-standardgateway:
IPv6 DNS-servrar: fec0:0:0:ffff::1%1, fec0:0:0:ffff::2%1, fec0:0:0:ffff::3%1

Detta problem tog mig 24timmar att fixa tills jag kom på vad som var för fel...

ÅTERSTÄLLNING AV CMOS

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.