Permalänk
Medlem

Trådlöst headset (billigt)

Hej SweClockare!

Jag och några vänner är ute efter ett "headset" i stil med:

Tanken är att vi ska sitta och snacka över TS i soffan under The International 4 på ett avslappat sätt
Vi brukar normalt dra till någon av oss och köra en hel helg, men när folk bor runt om i detta avlånga land gick det inte att få till det detta året.
Då pallar vi inte sitta med ett fullt gaming headset under natten, så något liknande hade varit perfekt.
Letat runt men hittar inget som fungerar till PC, utan alla är till mobil.

Krav:
Billigt, och smidigt.

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Medlem

borde det inte gå att koppla ihop en sån du länkar till med en dator med blåtand?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakke87:

borde det inte gå att koppla ihop en sån du länkar till med en dator med blåtand?

Jag tittade på följande HS:
http://www.clasohlson.com/se/Tr%C3%A5dl%C3%B6st-headset-Exibel/38-5589
Dock sa dem på CO att den endast fungerar med telefon. Frågarsätter deras kunskap men vet inte själv, därför jag frågar er.
Givetvis behöver jag en BT anslutning via min dator, men det löser jag via en dongle.
Så frågan är, kommer headsetet att synas som en ljud in/out enhet?

EDIT
Någon som vet om vanliga BT HS som den jag länkade övan fungerar med datorer?

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |