Lättaste sätt att överföra kontakter,ta bort dubletter & urskilja var de är?

Permalänk
Medlem

Lättaste sätt att överföra kontakter,ta bort dubletter & urskilja var de är?

Tja!
Jag har alltid haft kontakterna sparade på ett simkort, som genom åren har fått lite dubletter här och där, men det har man lyckats rensa tills man skaffade en android som körde en backup, och visar då alla ställen, detta kan man ju ändra i inställningarna.

Men nu har jag köpt en ny LG G3, störtskön telefon! men det fattas mycket kontakter från min gamla SGS3...
Kontakter på SGS3 är på enheten, sim-kortet och google contacts. (Och alla har bara bitar av mina kontakter, så jag lämnar contacs utanför i visningsalternativ då slipper jag en tredels kopior) Google contacts tar inte alla kontakter konstigt nog.

Testat appar för detta men den kan inte samla ALLA kontakter på ett och samma ställe från både mobil och contacts :S

Så mina kontakter är rätt utblandade och sparade på helt olika ställen, hur sammanfogas detta på lättast sätt?

Permalänk
Medlem

Exportera från din SGS3 och importera till google contacts. Sedan kör du "slå ihop dubletter" eller vad den heter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Exportera från din SGS3 och importera till google contacts. Sedan kör du "slå ihop dubletter" eller vad den heter.

Tack de fungerade.
Export alla kontakter från SGS3 till en fil, import in i contacts.google.com sedan merge och poff, nu ser allt bra ut!

Tack, visste inte att merge funktionen fanns.