Samsungs glasögon för virtuell verklighet Gear VR på bild

Permalänk
Melding Plague

Samsungs glasögon för virtuell verklighet Gear VR på bild

Rykten cirkulerar om att även mobiljätten Samsung ser möjligheter i virtuell verklighet. Nu publiceras fler uppgifter om vad som sägs utgöra kommande Gear VR.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den lär ju inte kunna driva något grafikkrävande spel om en telefon ska stå för prestandan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 Blackout | MB: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING | CPU: AMD Ryzen 7 5800X | RAM: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB/3600MHz/DDR4/CL16 | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 Ti 8GB STRIX GAMING | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Seagate BarraCuda 2TB 7200rpm 64MB | PSU: Corsair RM750X V2 750W | CPU Cooler: Fractal Design Celsius S24 240mm | |O/S: Windows 10 Pro 64-Bit |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Yzov:

Den lär ju inte kunna driva något grafikkrävande spel om en telefon ska stå för prestandan?

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan ju inte Google Glass heller, men de är rätt coola ändå?...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Det kan ju inte Google Glass heller, men de är rätt coola ändå?...

Nä.. Men jag går då hellre runt på stan i ett par Google Glass än Samsungs nu.. Så att jämföra dom två är fel. Däremot en jämförelse mellan Samsungs & Oculus känns mer relevant, om man nu känmer för det..

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Medlem

Låter mer som ett Augmented-Reality headset än VR.
Låter som, och ser ut som en klumpigare version av Google Glasses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Låter mer som ett Augmented-Reality headset än VR.
Låter som, och ser ut som en klumpigare version av Google Glasses.

Fast Augmented reality blir rätt kasst om man inte 3d kamera på mobilen.

Jag tror att är för vr för när man inte har en dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Låter mer som ett Augmented-Reality headset än VR.
Låter som, och ser ut som en klumpigare version av Google Glasses.

Fast det stämmer ju inte riktigt.

Samsungs verkar ju ha både VR och Augumented-Reality för hela synfältet.

Google glass har bara AR för en del av ena ögats synfält, och ingen VR ÖHT.

Permalänk
Medlem

Sök på Google Cardboard, detta verkar vara baserat på det. Det är alltså VR och inte AR.

Visa signatur

Thank you for helping us help you help us all.

Permalänk

Kartong Reality.

Permalänk

En enhet för bägge ögonen? Ska man fixa detta med någon sort lins eller något? Tänker på att en telefon borde ge ett väldigt smal synfält (satte min nexus 5 precis framför ögonen för att få en uppfattning).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lurcazzus:

En enhet för bägge ögonen? Ska man fixa detta med någon sort lins eller något? Tänker på att en telefon borde ge ett väldigt smal synfält (satte min nexus 5 precis framför ögonen för att få en uppfattning).

Vad menar du?/Galaxy Note 3

Edit: Dock kör man såklart utan skärmskydd så man har repor från nycklar på skärmen.
Samsungs "VR" suger. Go Oculus Rift.