Ändrat fysiskt minne, vad är det och hur tar jag bort det? Hjälp mig snabbt

Permalänk
Medlem

Ändrat fysiskt minne, vad är det och hur tar jag bort det? Hjälp mig snabbt

Jo det började med att det kom upp massa fel meddelanden som säger att jag behöver stänga program för att det inte finns tillräckligt med minne. När jag då går in och kollar i aktivitetshanteraren för att kolla detta så ser jag att av mina 8gb ram används 7,4gb och hur är det möjligt tänker jag för jag spelar inte. Har bara facebook igång och spotify typ men datorn står på dygnet runt men kan inte tänka mig att det har med det att göra. Så jag kollar i resursövervakaren och där står det att ändrat fysiskt minne tar 5,7gb och sen står det att cachen ligger på 6gb nedanför och har rensat i princip all cache igår med hjälp och ccleaner och lite manuellt. Jag bryr mig inte så jätte mycket men det är fett störande med alla meddelande och igår när jag hade facebook, youtube och spotify uppe skulle jag skicka en bild på facebook men då stängdes allt ner för att det inte fanns något ledigt minne till det.
http://imgur.com/kZhNTMf,VQU0W22#0

Där har ni 2 bilder på både aktivitetshanteraren och resurövervakaren

Permalänk
Avstängd

Stäng av datorn och starta den igen? Det framgår inte om du redan testat att starta om.

Permalänk
Medlem

Jo jag har provat det också. Glömde att nämna det bara.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Vänligen förtydliga trådrubriken (redigera).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem