ändra lagringsplacering?

Permalänk
Medlem

ändra lagringsplacering?

Hallå, en liten fråga, har nyligen köpt en data och installerade då operativsystemet på ssd, så ssd blev ("C") och min hårddisk på 1tb blev ("E").. problemet är att ssd blir första valet vidinstallationer, kan det ändras? Litet problem men ganska irriterande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sydeken:

Hallå, en liten fråga, har nyligen köpt en data och installerade då operativsystemet på ssd, så ssd blev ("C") och min hårddisk på 1tb blev ("E").. problemet är att ssd blir första valet vidinstallationer, kan det ändras? Litet problem men ganska irriterande!

Du väljer vid varje program var det ska installeras. Dock kan du inte göra det i alla program.

Permalänk

Läs under installation av program så tror jag du löser "problemet" själv...

Visa signatur

AsusZ170 - 6600K - 1TB Samsung 850 - Fury X - 2560x1440
Denon PMA-1560 - Cerwin Vega AT100

Permalänk
Hedersmedlem

Såvitt jag vet så går det inte att ändra på, utan du måste manuellt välja lagringsplats varje gång du installerar ett program.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobias95g:

Läs under installation av program så tror jag du löser "problemet" själv...

Skrivet av niclasc:

Du väljer vid varje program var det ska installeras. Dock kan du inte göra det i alla program.

Ja det är det som "problemet" är då ssd står som första valet.. Tänkte om det gick att ändra så hårddisken blir första valet istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Såvitt jag vet så går det inte att ändra på, utan du måste manuellt välja lagringsplats varje gång du installerar ett program.

Aha.. Misstänkte nästan det..