Spela in oss (fest) med min webcam i smyg?

Permalänk

Spela in oss (fest) med min webcam i smyg?

Vi är ett gäng som sitter och festar ibland och det blir oftast lite tokigt...
Vi har alltid sagt att man borde spela in oss och jag tänkte jag skulle ordna detta nu på lördag hos mig.
Naturligtvis får ingen veta innan, jag vill att det ska vara så naturligt som möjligt även om jag själv vet.

Nu till min fråga
Finns det ett program som jag kan spela in oss med, där jag kan dölja inspelningen i bakgrunden?
Vi kommer ju sitta vid datorn och spela Spotify och surfa på youtube en hel del.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk

ingen Aning ang om det finns ett osynligt inspelnings program, Men har du en lite ndator du bara kan köra vid sidan av med kameran så hade det varit något!

Hade ju varit en lösning på det hela

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Ställ dit en digitalkamera på en bänk i ett hörn på lägsta videokvalité o hoppas på de bästa ;P

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

ingen Aning ang om det finns ett osynligt inspelnings program, Men har du en lite ndator du bara kan köra vid sidan av med kameran så hade det varit något!

Hade ju varit en lösning på det hela

Jo men en dator kostar ju en slant

Skrivet av nojdh:

Ställ dit en digitalkamera på en bänk i ett hörn på lägsta videokvalité o hoppas på de bästa ;P

Hade ju vem som helst upptäckt och kostar lite för mycket.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk

Etiskt? Är det lagligt?

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av rallyreavan91:

Etiskt? Är det lagligt?

Vad är problemet? Det är också lagligt att sätta upp kameror på eget område, så länge man inte spelar in någon allmän plats. Det finns däremot ett krav på att man måste upplysa om att området är kameraövervakat, dock tvivlar jag på att någon av dina kompisar anmäler dig så borde inte va något problem.

Permalänk

Manycam är ett rätt najs webbkameraprogram, där kan man minimera det till systemfältet samtidigt som du spelar in, och tror inte någon skulle upptäcka en sådan liten symbol.

Såhär ser det ut medans det spelar in.