Ny skrivare från Elgiganten eller Audiovideo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmfälten
Registrerad
Mar 2008

Ny skrivare från Elgiganten eller Audiovideo

Jag beställde en skrivare från Netonnet(inget ont mot dem) här för ett tag sedan Canon Pixma MG6350.
Tyvärr var denna skrivare trasig och returnerades utan problem,
men då bestämde jag mig för att jag ska köpa en skrivare lokalt för att slippa hålla på med detta skickande.
Här i bygden finns dock bara de ovannämnda butikerna så därför har vi och välja från deras sortiment.
Behöver inte nödvändigtvis vara lagervara utan jag kan vänta på leverans.

Kraven på skrivaren är att:
-Färg
-Nätverksansluten (trådat eller trådlöst kvittar, har båda)
-Ska gå att kopiera med den.
-Max 2000kr, helst mindre.
-Kvalitét

+:
-Vill gärna kunna skriva ut från min android telefon.
-Går det att skriva ut från Ipaden är det oxå ett plus.

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Eftersom det lokala utbudet kan variera är det nog enklare att åka och kolla vad som faktiskt finns. Du verkar ju ha god koll på vilka finesser du vill ha.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Feb 2014

På elgiganten finns det en pixma av typ mg7--- som har det du vill ha

Mobo: MSi B350 Tomahawk GPU: ASUS GTX 1070Ti Strix CPU: Ryzen 5 1600x RAM: 8 GB Ballistix Sport Chassi: Phanteks P400 TG SSD: Samsung 840 Pro 256GB/Samsung 750 Evo 500GB
CPU-Kylning: Corsair H80i GT Tele: OnePlus 3T Kringutrustning: Zowie FK2, Zowie Camade, Masterkeys S Pro, BenQ XL2411T, AKG K7XX, Antlion Modmic 4, SoundBlaster Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Jag kommer aldrig mer köpa en Canon bläckstråle. Har testat flera modeller och bläcket är riktigt odrygt. Den konsumerar bläck bara man slår på den (den verkar kalibrera sig eller nått), så även om du inte skriver ut (utan kanske bara scannar, om du har en multifunktion) så drar den bläck.

Dator: MB: ASUS H87M-E mATX | CPU: Intel Core i5 4670 3.4 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 8GB 1600Mhz | GPU: - | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze Modulär | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2 | Operativ: Windows 10
Övrigt: Nintendo Switch, Nintendo WiiU, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, AppleTV4, Synology NAS DS415+, iPhoneSE 64GB, LG 55UH664V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av oRBIT2002:

Jag kommer aldrig mer köpa en Canon bläckstråle. Har testat flera modeller och bläcket är riktigt odrygt. Den konsumerar bläck bara man slår på den (den verkar kalibrera sig eller nått), så även om du inte skriver ut (utan kanske bara scannar, om du har en multifunktion) så drar den bläck.

Jaha även du har gått på den niten.
Själv sitter jag med Canon MP280 för scanning.
Och HP Laserjet 1010 för utskrift.

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmfälten
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av giplet:

Eftersom det lokala utbudet kan variera är det nog enklare att åka och kolla vad som faktiskt finns. Du verkar ju ha god koll på vilka finesser du vill ha.

Tja är ett alternativ men jag behöver ju inte den just nu utan den får vara i beställningssortiment oxå (kanske inte alla butiker i kedjan+webbhandel har samma utbud men känns som att de borde ha det) jag rådfrågar därför sweclockers medlemmar för att få den viktigaste kravpunkten: kvalité! Frågar jag i butiken så är den med störst marginal bäst..

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!