Återställa laptop med extern skärm

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Återställa laptop med extern skärm

Tjena!

Efter att ha införskaffat en ny laptop så vill jag gärna återställa min gamla i hopp om att den ska rensas från allt skit. Det är en Asus laptop och som jag förstått så ska jag trycka på F9 när den startar upp och därifrån välja lite olika saker, även om jag inte riktigt kan det än så kan jag googla mig till det. Min fråga är mer om det är så smart av mig att överhuvudtaget återställa då skärmen på laptopen inte fungerar. I julas började jag kolla på filmer via TVn, inte genom hdmi utan sladden som bara för över bild till TV. Efter att ha kopplat i och ur TVn några gånger hittade datorn plötsligt inte på sin egna skärm och sen dess har den alltid varit tvungen att vara inkopplad till TVn annars är laptopskärmen bara svart oavsett omstart och allt sånt.
Så, om jag återställer datorn, kan jag fucka upp användningen med den för all framtid om den nollställs och att bildinställningarna då går tillbaka till bara interna skärmen och så funkar den inte? Då finns det väl ingen väg för mig att någonsin ställa in extern skärm eller?

Tack för svar!

Tillägg:
Efter lite extra googlande ska man tydligen kunna trycka in FN + F4 (eller vad det nu blir på ASUS) för att hitta extern skärm även om interna skärmen är helt off och svart. Något som vet om så är fallet? För då kan jag ju återställa laptopen i alla fall? Vill gärna ha den helt fabriksåterställd även om den förblir fast vid TV-skärmen, men jag vill som sagt inte att den ska bli helt oanvändningsbar.