SSD till Laptop.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

SSD till Laptop.

Tjena jag ska köpa en ssd till min laptop som jag bara ska ha till filmtittande, lätta spel och surfning. Jag är ute efter en som är runt 120gb. Det jag undrar är om det är värt att skaffa en ssd till denna dator? Sen om jag ska köpa en ssd vilken disk ska jag köpa då? Helst under 800.

Hp pavilion dv6
core 2 duo 2.2 ghz
3gb ram
Windows 8.1
Datorn är cirka 5 år gammal om jag gissar rätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jun 2009

Ssd= det bästa du kan köpa till en laptop.

Ha koll på dess tjocklek, vissa är 7mm, andra 9mm. Säkraste är väl att ta ut din hdd och mäta med ett skjutmått, eller googla efter just ditt märke.

/i5 3570K@3,4Ghz/Asus P8Z77-M PRO/Corsair 16GB DDR3/Gigabyte 280X 3GB/Corsair 600W/Benq XL2411T/Samsung SSD 256 GB/Windows 7 Ultimate retail/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bôgda
Registrerad
Mar 2012

Är det en gammal core2 så borde det vara 9mm disk i den, nästan alla SSD är på 7mm och passar.

Gamerigg: | Win10 | InWin 303 | ASUS X99-A | Intel i7-5820K | Gamerstorm Captain 240 | Intel 600p 256GB | MSI R9 380 Gaming 4GB | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av ClumpyAbbe:

Tjena jag ska köpa en ssd till min laptop som jag bara ska ha till filmtittande, lätta spel och surfning. Jag är ute efter en som är runt 120gb. Det jag undrar är om det är värt att skaffa en ssd till denna dator? Sen om jag ska köpa en ssd vilken disk ska jag köpa då? Helst under 800.

Hp pavilion dv6
core 2 duo 2.2 ghz
3gb ram
Windows 8.1
Datorn är cirka 5 år gammal om jag gissar rätt.

Det blir en på 9mm, då jag fick fram i datorns instruktionsbok att dess hårddisk är på 9.5mm
Här kan du titta ut någon som passar.

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"