Permalänk

SSD till Laptop.

Tjena jag ska köpa en ssd till min laptop som jag bara ska ha till filmtittande, lätta spel och surfning. Jag är ute efter en som är runt 120gb. Det jag undrar är om det är värt att skaffa en ssd till denna dator? Sen om jag ska köpa en ssd vilken disk ska jag köpa då? Helst under 800.

Hp pavilion dv6
core 2 duo 2.2 ghz
3gb ram
Windows 8.1
Datorn är cirka 5 år gammal om jag gissar rätt.

Permalänk

Ssd= det bästa du kan köpa till en laptop.

Ha koll på dess tjocklek, vissa är 7mm, andra 9mm. Säkraste är väl att ta ut din hdd och mäta med ett skjutmått, eller googla efter just ditt märke.

Permalänk
Medlem

Är det en gammal core2 så borde det vara 9mm disk i den, nästan alla SSD är på 7mm och passar.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClumpyAbbe:

Tjena jag ska köpa en ssd till min laptop som jag bara ska ha till filmtittande, lätta spel och surfning. Jag är ute efter en som är runt 120gb. Det jag undrar är om det är värt att skaffa en ssd till denna dator? Sen om jag ska köpa en ssd vilken disk ska jag köpa då? Helst under 800.

Hp pavilion dv6
core 2 duo 2.2 ghz
3gb ram
Windows 8.1
Datorn är cirka 5 år gammal om jag gissar rätt.

Det blir en på 9mm, då jag fick fram i datorns instruktionsbok att dess hårddisk är på 9.5mm
Här kan du titta ut någon som passar.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!