Permalänk
Medlem

coolermaste hyper evo 212 kass?!

tjena behöver lite hjälp här.. har en dator med en AMD phenom II x4 som blir sjukt varm. sitter en coolermaster hyper evo 212 på den (har provat att montera om den flera gånger utan någon skillnad.) den blir nu i stock volt och stock frekvens (allt på auto) 61 grader i typ 1 minut i prime 95. efter det vågade jag inte köra mer så jag stängde av programmet. nån som vet vad dekan vara för fel?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Skrivet av Hablam:

tjena behöver lite hjälp här.. har en dator med en AMD phenom II x4 som blir sjukt varm. sitter en coolermaster hyper evo 212 på den (har provat att montera om den flera gånger utan någon skillnad.) den blir nu i stock volt och stock frekvens (allt på auto) 61 grader i typ 1 minut i prime 95. efter det vågade jag inte köra mer så jag stängde av programmet. nån som vet vad dekan vara för fel?

Säker på att du inte har för mkt eller för lite kylpasta? Inte en massa damm i kylaren?

Kör Prime i typ 30min till 1 timme och se vad du får för temperaturer

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Säker på att du inte har för mkt eller för lite kylpasta? Inte en massa damm i kylaren?

Kör Prime i typ 30min till 1 timme och se vad du får för temperaturer

Provade montera den flera gånger med olika mängd kylpasta. Resettade dock bios och det verkar som om det har hjälpt? nu ligger den på stadiga 45 grader i prime95 efter 1 timmes runda. Enda skillnaden jag märker nu är att fläktarna till cpun har börjar låta mer? kanske va någon dum inställning som gjorde att fläktarna snurrade för långsamt.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!