Min C: disk som är 2 tb visar bara 10 gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Min C: disk som är 2 tb visar bara 10 gb

Min C:d disk visar bara 10 gb men den är en 2 tb.

Har kollat på Crystal Disk Info och där visar den 2 tb men jag kan inte ladda ner saker för det står att den är full...

Hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Ta några screenshots för det verkar skumt. Påbörja även en backup på det viktigaste illa kvikt

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av chokladtomten:

Min C:d disk visar bara 10 gb men den är en 2 tb.

Har kollat på Crystal Disk Info och där visar den 2 tb men jag kan inte ladda ner saker för det står att den är full...

Hjälp!

Menar du att den bara har 10GB kvar på disken? Då är det dags att rensa den och/eller lägga en del på annan disk/skiva/USB-sticka.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av jocke92:

Ta några screenshots för det verkar skumt. Påbörja även en backup på det viktigaste illa kvikt

http://imgur.com/B7BuV8u Här är hur det ser ut. Vet inte direkt vad jag kan göra för att lösa detta..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Fafne:

Du har inte bara skrivit fel antal nollor vid partitioneringen (Man brukar få ange storleken vid partitionering i MB)? Så att du bara har en partition på 10GB på 2TB disken?

Inte vad jag vet.. Finns det något sätt att fixa detta då jag har windows installerat på den just nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2013

Installera om Windows på din ssd istället, vad ska du annars med en ssd till?

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 980 | 32GiB | 950 Pro 512GB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | AMD 6970 | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 32GiB | UnRAID 6.5.0 | 68TB
HTPC: i7 2600k | GTX 1050ti | 8GiB
Smartphone: Huawei Mate 10 Pro | Android 8.0 | root | Shure SE535

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2002

Kolla diskhantering och hur det ser ut med partitionerna. Dessutom borde inte windows gå in på 10gb. Så din HD kan vara på väg att gå sönder. Något är ju fel på disksystemet oavsett.

System:\Dator\Spel>2600k¤4.5ghz_-_8Gb_-_670GTX_OC_-_Xonar_DX.exe
System:\Dator\Laptop>Samsung_-_535U3C-A01.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av LudvigLindell:

Installera om Windows på din ssd istället, vad ska du annars med en ssd till?

Jo det borde jag göra.. Köpte den precis faktist så har inte haft tid.

Skrivet av Dr_Spackel:

Kolla diskhantering och hur det ser ut med partitionerna. Dessutom borde inte windows gå in på 10gb. Så din HD kan vara på väg att gå sönder. Något är ju fel på disksystemet oavsett.

Hmm.. Finns det något sätt whatsoever som jag kan fíxa den på?

För den visar bara detta error just här.. Kollar överallt och där står det 1,8tb Men inte här..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

När installerade du Windows? Ge oss en bild från diskhanteraren. Du hittar diskhanteraren i datorhanteraren

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av jocke92:

När installerade du Windows? Ge oss en bild från diskhanteraren. Du hittar diskhanteraren i datorhanteraren

http://imgur.com/4k5C1TD Här har du en bild från Diskhanteraren. Installerade om allt för 2 dagar sedan så något kan ha strulat till sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

http://imgur.com/4k5C1TD Här har du en bild från Diskhanteraren. Installerade om allt för 2 dagar sedan så något kan ha strulat till sig.

Den bilden blev man inte klokare av.

En bild där man ser hela diskhanteraren behövs

ser lite skumt ut, där verkar partition, C vara rätt, men inte i "dator"

Men vad är partionen längst till vänster för nått? bättre bild där man ser allt behövs som sagt.

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Hmm tror ni det kommer göra något om jag installerar Windows på SSD'n och sedan formaterar hela disken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av ggustavsson:

Den bilden blev man inte klokare av.

En bild där man ser hela diskhanteraren behövs

ser lite skumt ut, där verkar partition, C vara rätt, men inte i "dator"

Men vad är partionen längst till vänster för nått? bättre bild där man ser allt behövs som sagt.

http://imgur.com/FS7uwCO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Hmm tror ni det kommer göra något om jag installerar Windows på SSD'n och sedan formaterar hela disken?

Blir nog bäst så, koppla ur din HDD först, boota sen med skiva eller USB, välj att installera, när du kommer till val var Windows ska läggas, så går du till avancerade alternativ, tar bort samtliga partioner på din SSD, sen klickar du uppdatera, och sist på nästa, du ska inte skapa några partioner själv, det fixar installationsprogramet själv.

Glöm inte kolla så disken går i AHCI mode i moderkortets bios först.

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av ggustavsson:

Blir nog bäst så, koppla ur din HDD först, boota sen med skiva eller USB, välj att installera, när du kommer till val var Windows ska läggas, så går du till avancerade alternativ, tar bort samtliga partioner på din SSD, sen klickar du uppdatera, och sist på nästa, du ska inte skapa några partioner själv, det fixar installationsprogramet själv.

Glöm inte kolla så disken går i AHCI mode i moderkortets bios först.

Ska testa.

Men det blir till imorgon.. Fotbollsdags