Tangentbord slutar fungera vid strömsparläge.

Permalänk
Medlem

Tangentbord slutar fungera vid strömsparläge.

Hej, har ett logitech G510 tangentbord som fungerar klockrent förutom en grej, sätter jag datorn i strömsparläge (vilket jag gör varje dag) så slutar det fungera och jag får starta om datorn för att det ska fungera igen. Vad som händer när jag trycker på en tangent för att "väcka" datorn igen är att det börjar lysa men skärmen är "blank" vilket den inte är om det fungerar, men kan inte skriva någonting eller så föräns jag startar om datorn igen.
Någon som vet vad det kan vara? Det har varit såhär i ca 1 år från och till men nu har det blivit värre.

Visa signatur

Main: Antec p182b, 16gb DDR3, Intel I5 760, XFX AMD 6950, Western digital caviar black 1tb, 256gb SSD, Corsair 750w .
Filserver: Rackchassi,AMD 965BE , 16gb DDR3,7st Western Digital RED 3tb , 1st SSD, 750W Corsair Power Supply

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lol1337:

Hej, har ett logitech G510 tangentbord som fungerar klockrent förutom en grej, sätter jag datorn i strömsparläge (vilket jag gör varje dag) så slutar det fungera och jag får starta om datorn för att det ska fungera igen. Vad som händer när jag trycker på en tangent för att "väcka" datorn igen är att det börjar lysa men skärmen är "blank" vilket den inte är om det fungerar, men kan inte skriva någonting eller så föräns jag startar om datorn igen.
Någon som vet vad det kan vara? Det har varit såhär i ca 1 år från och till men nu har det blivit värre.

Uppdatera chipset drivers för moderkortet brukar vara första åtgärd vid denna typen av fel. Hade även uppdaterat drivrutinerna för USB om sådana finns på moderkorttillverkarens hemsida.
Om inte det heller hjälper så är väl nästa steg är väl att uppdatera bios.

Möjligt att du behöver ställa om sleep states i bios (om du kan ändra detta i bios) för att komma till rätta med detta.

Kaaanske kan påverka beteendet om man rotar runt lite i power saving settings i windows också. Men det är väl kanske inte någon högoddsare

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

chipset drivrutinerna installerade jag om och nu verkar det fungera igen, tack så mycket för din hjälp

Visa signatur

Main: Antec p182b, 16gb DDR3, Intel I5 760, XFX AMD 6950, Western digital caviar black 1tb, 256gb SSD, Corsair 750w .
Filserver: Rackchassi,AMD 965BE , 16gb DDR3,7st Western Digital RED 3tb , 1st SSD, 750W Corsair Power Supply