Permalänk
Medlem

Har jag fått en Kina-kopia?

Hej, har idag fått min Wii-Remote plus som jag beställde på ebay från Storbritannien, nu märkte jag något som verkade skumt, kontrollen fungerar, är samma material som en riktig Wii kontroll osv. Men en liten detalj var att det inte stod "Wii" på kontrollen längst ner som det ska göra, står inte någonstans. Beställde den som sagt från Storbritannien, den är helt ny (dock var den inte i originallådan utan kom löst, säljare hade som ursäkt att det blir billigare eftersom det tar mindre plats) och jag betalade 100kr för den, en Wii Remote plus kostar ju 400kr i Sverige men han hade fått 99% positiv feedback och hade sålt mängder med såna här kontroller bland annat. Nu fungerar ju kontrollen utan problem än så länge och blir det inga problem längre fram är jag nöjd men är bara nyfiken att veta om jag har fått en kopia eller ej. Så vad tror ni?

PS: Får ursäkta om tråden ligger fel, moderator får gärna flytta den till en mer lämpad forumdel!

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att det finns kinakopior på kontrollerna heh.

(De flesta som köpte utav honom gav nog betyg pga att de funkar som de ska trots att de fått kopior)
Funkar den så är det ju inte något och oroa sig över än så länge dock kanske den inte kommer funka och koppla till något annat som T ex datorn eller en telefon via bluetooth...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Hej, har idag fått min Wii-Remote plus som jag beställde på ebay från Storbritannien, nu märkte jag något som verkade skumt, kontrollen fungerar, är samma material som en riktig Wii kontroll osv. Men en liten detalj var att det inte stod "Wii" på kontrollen längst ner som det ska göra, står inte någonstans. Beställde den som sagt från Storbritannien, den är helt ny (dock var den inte i originallådan utan kom löst, säljare hade som ursäkt att det blir billigare eftersom det tar mindre plats) och jag betalade 100kr för den, en Wii Remote plus kostar ju 400kr i Sverige men han hade fått 99% positiv feedback och hade sålt mängder med såna här kontroller bland annat. Nu fungerar ju kontrollen utan problem än så länge och blir det inga problem längre fram är jag nöjd men är bara nyfiken att veta om jag har fått en kopia eller ej. Så vad tror ni?

PS: Får ursäkta om tråden ligger fel, moderator får gärna flytta den till en mer lämpad forumdel!

För 100:- är det inte så mycket att oroa sig för.
Slutar den fungera så köp en riktig för 400:-
Worst case så kostar det dig 500:- inte speciellt farligt tycker jag

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Spelar det någon roll?

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcsmen:

Spelar det någon roll?

Han skrev att det inte spelade så stor roll men han var bara nyfiken om det var en kopia eller inte?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kan du vissa ett foto? Gärna på serie-koderna på insidan. Det bör finnas en serie-kod någonstans på kontrollen. Om den helt saknar en synlig serie-kod kan man nästan garantera en kina-kopia. Typ så här:

http://techforums.nintendo.com/servlet/JiveServlet/showImage/...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Låter som en kopia jag köpt iaf, det lär vara vad det handlar om ja.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Det kan även vara Nintendos egna ultrabudgetkontroll som de enligt vad jag hört säljer internt i någon sorts Nintendoklubb i Japan, och säljs vidare av privatpersoner på Ebay. Har en sådan själv. Nära nog identisk med en äkta, men sämre byggkvalité. T.ex. så rasslar högtalaren, då det är något löst inuti.

Den levererades i en brun OEM-kartong.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Väldigt skumt för kontrollen fungerade helt plötsligt inte, den startade men kunde inte connecta till konsolen. Försökt använda sync knappen, byta batterier osv men inget fungerar. Får försöka kontakta säljaren om detta. Jag borde kanske ha tittat efter om det var äkta vara eller ej men blundade väl lite pga den höga feedbacken säljaren har fått.

Permalänk
Medlem

Har 2 äkta kontroller och 2 kontroller köpta för ~2 år sedan på dealextreme (aka fake).
Inget problem med dom, kanske inte riktigt samma kvalitetskänsla, men funkar de gör dom.

Skrivet av Friterad:

Väldigt skumt för kontrollen fungerade helt plötsligt inte, den startade men kunde inte connecta till konsolen. Försökt använda sync knappen, byta batterier osv men inget fungerar. Får försöka kontakta säljaren om detta. Jag borde kanske ha tittat efter om det var äkta vara eller ej men blundade väl lite pga den höga feedbacken säljaren har fått.

Kanske en dum fråga (bara för att klargöra), men du har väl tryckt på båda synkknapparna, en på kontrollen och en på själva Wii'et.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Avstängd

jag kör med kopior och en 4x kontroll laddnings station och funkar fint och dom där ebay 100kr brukar väll vara kopior så min gissning är att det är sånna men nintendo tar ju idiot priser på dom och kollade för skoj skull på siba 900kr för wiimote och nunchuk ..so fuck no vart ebay

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Har 2 äkta kontroller och 2 kontroller köpta för ~2 år sedan på dealextreme (aka fake).
Inget problem med dom, kanske inte riktigt samma kvalitetskänsla, men funkar de gör dom.

Kanske en dum fråga (bara för att klargöra), men du har väl tryckt på båda synkknapparna, en på kontrollen och en på själva Wii'et.

Hittar ingen sync knapp på mitt Wii, leta efter den men det enda jag kan se är reset, eject och power on/off, resten är bara portar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Hittar ingen sync knapp på mitt Wii, leta efter den men det enda jag kan se är reset, eject och power on/off, resten är bara portar

Well there is your problem.

http://www.supercheats.com/wii/how-to/how-to-sync-wii-remotes...

Permalänk

finns en synk knapp under en lucka på fronten där man sätter in ett extra minneskort om man vill ha

Permalänk
Medlem

Det är en kopia ja.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeeKer3Million:
Skrivet av NeoFlaMeR:

finns en synk knapp under en lucka på fronten där man sätter in ett extra minneskort om man vill ha

Ah, ok. Den fungerar nu