Firma som byter fläkt i laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Firma som byter fläkt i laptop

Hej! Min acer-laptop har en fläkt som håller på att säcka ihop och jag skulle vilja byta ut den. Har försökt öppna datorn själv och fått i princip demontera halva datorn för att upptäcka att jag inte kommer hela vägen sista biten. Vet ni någon firma (helst i Stockholmsområdet) som kan byta ut fläkten?

[Intel 6700K Skylake] - [EVGA Z170 Stinger mITX] - [Crucial Ballistix Sport DDR4 16GB 2400MHz] - [NCASE M1 chassi] - [KFA2 GTX970 mITX] - [Samsung 840 240GB SSD] - [SilverStone SX500-LG] - [Noctua NH-D9L]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Andromeda:

Hej! Min acer-laptop har en fläkt som håller på att säcka ihop och jag skulle vilja byta ut den. Har försökt öppna datorn själv och fått i princip demontera halva datorn för att upptäcka att jag inte kommer hela vägen sista biten. Vet ni någon firma (helst i Stockholmsområdet) som kan byta ut fläkten?

Du kan gå till vilket ställe som helst som säljer datorer och har en verkstad för att göra det, oftast måste man bort med moderkortet för att göra ett fläktbyte beroende på hur den är byggd (är inte säkert att man behöver vara så drastisk).
Finns en film här annars ifall det hjälper

Acer laptop noisy fan replacement

The problem in society today: Smart phones, stupid people.