Firma som byter fläkt i laptop

Permalänk
Medlem

Firma som byter fläkt i laptop

Hej! Min acer-laptop har en fläkt som håller på att säcka ihop och jag skulle vilja byta ut den. Har försökt öppna datorn själv och fått i princip demontera halva datorn för att upptäcka att jag inte kommer hela vägen sista biten. Vet ni någon firma (helst i Stockholmsområdet) som kan byta ut fläkten?

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andromeda:

Hej! Min acer-laptop har en fläkt som håller på att säcka ihop och jag skulle vilja byta ut den. Har försökt öppna datorn själv och fått i princip demontera halva datorn för att upptäcka att jag inte kommer hela vägen sista biten. Vet ni någon firma (helst i Stockholmsområdet) som kan byta ut fläkten?

Du kan gå till vilket ställe som helst som säljer datorer och har en verkstad för att göra det, oftast måste man bort med moderkortet för att göra ett fläktbyte beroende på hur den är byggd (är inte säkert att man behöver vara så drastisk).
Finns en film här annars ifall det hjälper

Acer laptop noisy fan replacement

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.