Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Garanti på headset?

Hej!

Jag har ett Siberia v2 Heat Orange headset och tänkte gå till butiken jag köpte den utav och lämna tillbaka den för att micken har slutat funka.

Dock är jag orolig att garantin inte går på själva USB-ljudkortet då den sitter lite snett, alltså att den har blivit "böjd". Dock fungerar den utan problem bara att det ser konstigt ut ur en kosmetisk syn. Kan detta vara ett problem för garantin?

Min mick slutade fungera utan någon som helst anledning, hände även mitt Headset innan, dock levde den några år, denna har jag endast haft i 4 månader.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Jan 2012

Har det bara gått någon dagen eller så, då kan du nog via butiken få en ny på plats och dem tar emot den gamla, har det gått ett bra tag så blir det mer ett reklamations/garantiärende.

Att micken inte fungerar kommer du nog självklart kunna reklamera eller ta på garanti, du kan däremot inte häva köpet på ett produkt som inte fungerar, då säljaren har rätt ett visst antal gånger att åtgärda felet. Dvs, du kan inte köpa en fullt fungerande produkt och sedan lämna tillbaka det i ett annat skick som det kommit i, i detta fall skadat.

Samt vissa butiker har ej retur vid obruten förpackning , har du handlat via nätet så har du 14 dagar på dig, men då måste det lämnas i väsentligt oförändrat skick för att få häva köpet, med då micken inte fungerar så blir det istället ett reklamatins/garantiärende.

Om du menar att själva USB kontakten sitter snett så kan det definitivt bli ett problem längre fram så det ska också gå på garanti.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Gunior:

Har det bara gått någon dagen eller så, då kan du nog via butiken få en ny på plats och dem tar emot den gamla, har det gått ett bra tag så blir det mer ett reklamations/garantiärende.

Att micken inte fungerar kommer du nog självklart kunna reklamera eller ta på garanti, du kan däremot inte häva köpet på ett produkt som inte fungerar, då säljaren har rätt ett visst antal gånger att åtgärda felet. Dvs, du kan inte köpa en fullt fungerande produkt och sedan lämna tillbaka det i ett annat skick som det kommit i, i detta fall skadat.

Samt vissa butiker har ej retur vid obruten förpackning , har du handlat via nätet så har du 14 dagar på dig, men då måste det lämnas i väsentligt oförändrat skick för att få häva köpet, med då micken inte fungerar så blir det istället ett reklamatins/garantiärende.

Om du menar att själva USB kontakten sitter snett så kan det definitivt bli ett problem längre fram så det ska också gå på garanti.

Tackar för bra svar! får ta mig en vända till affären och reklamera antar jag