Tips på Miracast sändare, ska klara 1080p

Permalänk
Medlem

Tips på Miracast sändare, ska klara 1080p

Funderar att streama via min Lumia 1520 till tvn.
Är denna ett bra alternativ ptv-6000?

Eller något annat tips?

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Funderar att streama via min Lumia 1520 till tvn.
Är denna ett bra alternativ ptv-6000?

Eller något annat tips?

Vad menar du med att du ska streama från din lur men letar efter en sändare som ska klara 1080 p, när 1520 gör det? Poängen är ju att du inte behöver en mellan-enhet, utan bara de två du ska köra med.

Så är det något jag missar eller vad menar du?

Dessutom, prylen du länkar till är ju för IOS och Android, men nog främst IOS då de inte har inbyggt stöd för mc, vilket din lur har, och din tv, antar jag, så du behöver ju inte den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Vad menar du med att du ska streama från din lur men letar efter en sändare som ska klara 1080 p, när 1520 gör det? Poängen är ju att du inte behöver en mellan-enhet, utan bara de två du ska köra med.

Så är det något jag missar eller vad menar du?

Dessutom, prylen du länkar till är ju för IOS och Android, men nog främst IOS då de inte har inbyggt stöd för mc, vilket din lur har, och din tv, antar jag, så du behöver ju inte den.

Tja!
Yes, vill streema från mobilen till tvn.
Min TV stödjer inte Miracast så då har jag förstått det som att jag behöver en Mottagare för det?

Yes såg den va till för IOS och droid, hade tänkt använda den till fler telefoner än bara min. Men kommer denna inte att funka med min WP då alltså?

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk

Hade en PTV 3000 ett tag dock fungerade den inte med mina enheter ( Sa vad jag hade till Inet killen och han rekommenderade den men jag ska sluta lita på personalen där, de vet ju inte så mycket ) Men när jag testade med kompisens surfplatta fungerade det helt värdelöst laggade och höll på netflix va oanvändbart oavsett kvalitet. Detta var typ sent april i år så det kan ju ha uppdaterats sen dess, och jag vet inte om det var surfplattan som var för klen eller PTV 3000 vi prövade att ha den bredvid routern.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Funderar att streama via min Lumia 1520 till tvn.
Är denna ett bra alternativ ptv-6000?

Eller något annat tips?

Vad du har länkat till är ju en sändare, men vad jag läst av dina inlägg är det en mottagare du ska ha.
Dessutom ska du sätta mottagaren på en TV om jag förstått det rätt?
I så fall är det den här du skall ha:
http://www.miracast.se/miracast-adapter-RTSD5.htm

Din 1520 har ju redan en inbyggd sändare som blir aktiverad så fort du laddat ned Cyan.
De andra telefonerna du avser använda måste också ha inbyggda sändare för att det ska fungera.