samsung high performance vs "hög prestanda" i energi alternativ?

Permalänk
Medlem

samsung high performance vs "hög prestanda" i energi alternativ?

hej, vilket av dessa alternativ är bäst? då jag bara kan välja en av dom.

jag spelar på datorn

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fc-inter:

hej, vilket av dessa alternativ är bäst? då jag bara kan välja en av dom.

jag spelar på datorn

Det är lite olika på dem då vad jag vet så är Windows egna att din CPU alltid går i högre/högsta hastighet, medan Samsungs mer inriktar sig på lagringsenheten/rna.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det är lite olika på dem då vad jag vet så är Windows egna att din CPU alltid går i högre/högsta hastighet, medan Samsungs mer inriktar sig på lagringsenheten/rna.

så samsung high performance eller hög prestanda för gaming?

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fc-inter:

så samsung high performance eller hög prestanda för gaming?

När det gäller CPU så kommer båda att ställa så att den konstant går i 100% vilket är lite onödigt för de flestas behov.
Vill du utnyttja att processorn klockas ner vid vila/lite belastning så kör på Balanserat i stället.

Du kan visserligen gå in i avancerat och ställa om så att CPU även klockas ner i Hög Prestanda profilen men då klockar den inte ner lika långt, åtminstone inte på min maskin.

Observera att processorn ändå oftast kommer att klocka upp tillräckligt för att ge SSDn full fart när du laddar spel, program och liknande så i praktiken lär du inte märka nån skillnad på att köra balanserat. Även om det syns i ett hdd-prestandatest där processorn inte klockar upp pga. för lite belastning.

Visa signatur