Bra sida att köpa hårddiskar ifrån?

Permalänk
Medlem

Bra sida att köpa hårddiskar ifrån?

Hej, jag ska köpa två nya diskar men vet inte vart ifrån man ska köpa dem.

Och hur är det med Coppyswe avgiften?
Är det värt att köpa ifrån utlandet eller kommer frakt och tull att göra det mindre prisvärt än att köpa ifrån ett svenskt företag trots det Coppyswe lägger på?

MvH MaP

Permalänk
Medlem

CDON.COM

Permalänk
Medlem

Inet.se eller komplett.se om du vill beställa från sverige, de har bäst priser för det mesta och bäst leveranstider.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Nackdelen med att köpa utomlands utöver frakt, moms, tull e att RMA till återförsäljaren kan strula + kostnad att skicka disken för reklamation.

Köp helst från fysisk butik dit man kan lämna disken gratis om den kraschar.

Permalänk
Medlem

Råkar du vara student så är det superbilligt att köpa direkt från Western Digital via mecenat.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaP:

Hej, jag ska köpa två nya diskar men vet inte vart ifrån man ska köpa dem.

Och hur är det med Coppyswe avgiften?
Är det värt att köpa ifrån utlandet eller kommer frakt och tull att göra det mindre prisvärt än att köpa ifrån ett svenskt företag trots det Coppyswe lägger på?

MvH MaP

Perfekt, ja köp från utlandet och efter att du fått hem den och monterat så kan du starta en ny tråd i konsumenträtt och gnälla över bristen på support från den utländska butiken... Köp från en etablerad butik här i Sverige som har både butiker i Stockholm och Göteborg bland annat

Permalänk
Medlem

Ja, det här med att vara med i EU har nog inte riktigt blivit vad förespårkarna hoppades på med bl.a öppna gränser och enklare handel...
Jag sitter själv i en liknande situation och funderar faktiskt på att beställa från komplett.no istället för .se.
De WD RED-diskarna jag tittar på är även några kronor billigare även om man handlar i NOK, så det är väl trevligt men det känns ändå inte riktigt som att priskillnaden är så stor som den borde vara med Copyswedes straffavgift.
Börjar man se sig om efter diskar på andra sidan Atlanten så är det åtminstone en hundring eller två lägre pris på samma diskar, dock till ett bra mycket skakigare garantiärende ifall det skulle bli så.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX