Permalänk
Medlem

Ny mobil

Hejsan ska nu beställa ny mobil eftersom min andra blev stulen. Sitter och funderar mellan Samsung S5, Iphone 5s eller HTC one men vet inte direkt fördelarna mellan varje mobil. Så kom med tips och med rekommendationer! eller kom med andra förslag på mobiler.

Permalänk
Skrivet av toompaa1:

Hejsan ska nu beställa ny mobil eftersom min andra blev stulen. Sitter och funderar mellan Samsung S5, Iphone 5s eller HTC one men vet inte direkt fördelarna mellan varje mobil. Så kom med tips och med rekommendationer! eller kom med andra förslag på mobiler.

Skulle vänta lite med att köpa snart kommer iPhone 6 och då kommer priser m.m se annorlunda ut för iPhonen åtminstone annars tycker jag du ska välja den som kommer funka längst med dina behov

Permalänk
Medlem

Tråkigt det där med stölden, men om ios nu är något du kan tänka dig att ha så vänta på iphone 6

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem

Nokia lumia 930 är väl också ett alternativ?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Jag tycker HTC One M8 och Nexus 5 är de bästa mobilerna på marknaden just nu.

M8 har den bästa högtalaren i en mobil någonsin, lägsta touch-responsen i en mobil någonsin, bra batteritid, jättebra skärm och ett chassi som ligger bra i handen. Den enda stora nackdelen med den är kameran. Den är inte så bra. Den är snabb på att fokusera och är trevlig att använda, men bildkvaliteten är inte så bra för ett flaggskepp år 2014.

Nexus 5 är Googles flaggskepp som har fördelar i mjukvaran, kameran och priset mot M8. Google sköter mjukvaran för Nexus 5, vilket innebär att den får fler bugfixar och snabbare uppdateringar, samt mindre bloat än andra telefoner. Den har en jättebra skärm, låg touch-respons och bra kamera. Nackdelar mot M8 är dålig högtalare och medioker batteritid (ungefär jämförbar med iPhones, om du har tidigare erfarenhet av dem).
Du får en mobil som är nästan lika bra som One M8 på det mesta och bättre på kameran för 3000kr(/3500kr för 32GB).

Permalänk
Medlem

Blev en HTC One M8 tack för alla tips och era rekommendationer hoppas jag blir nöjd med den!