Permalänk
Medlem

Installera ny ADSL router

Tjena jag o brorsan skulle installera vår nya router, men kommer ingen vart i installationen, kan vi göra den utan kontakt med internetleverantör? Sitter på mobilen just nu är smått arg... Antar ni har frågor för har ej gett information, för vet inte va ja ska säga. Är inte jätte duktig inom nätverk. Skulle va snällt me hjälp för har inget internet nu.

Mvh

Permalänk
Skrivet av SAAANDEN:

Tjena jag o brorsan skulle installera vår nya router, men kommer ingen vart i installationen, kan vi göra den utan kontakt med internetleverantör? Sitter på mobilen just nu är smått arg... Antar ni har frågor för har ej gett information, för vet inte va ja ska säga. Är inte jätte duktig inom nätverk. Skulle va snällt me hjälp för har inget internet nu.

Mvh

Antar att ni ej ställt in VCI/VPI, men om ni kan, så kolla vad det ska vara för inställningar i den gamla och fyll sedan i på den nya.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Den gamla kommer vi ej in på, är se kört då?

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är det för delar, vad är det för isp, exakt vad fungerar inte ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Googla fram vilka inställningar som behövs. Jag antar att det finns åtminstone en smartphone i huset som ni kan koppla upp er via.